۱۰ هزار نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در لرستان شناسایی شدند

 ۱۰ هزار نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در لرستان شناسایی شدند
شناسه خبـر : ۳۱۹۹۹ شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۷

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان گفت: از مجموع ۳۰ هزار نفری که در طرح  اقدام ملی مسکن در لرستان ثبت‌نام کردند حدود ۱۰ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شدند.

به گزارش موج خبر، « رضا خالقی» در مراسم کلنگ‌زنی طرح اقدام ملی در لرستان ، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور مراسم آغاز عملیات اجرایی و واگذاری گروهی طرح اقدام ملی مسکن در خرم‌آباد به نمایندگی از سایر شهرهای استان به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط کرونا برگزار شد.
وی افزود: از مجموع ۳۰ هزار نفری که در طرح  اقدام ملی مسکن در لرستان ثبت‌نام کردند حدود ۱۰ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شدند. 
خالقی گفت: از این تعداد ۳۸۰۰ نفر افتتاح حساب کردند و  ۱۷۰۰ نفر واریز وجه کردند. 
مدیرکل راه وشهرسازی لرستان اظهار داشت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن متولی است که در شش شهر استان کار شروع شده و سایر شهرها در برنامه هستند.
وی بیان کرد: در سه شهربالای ۱۰۰ هزار نفر استان هم اداره کل راه وشهرسازی لرستان متولی است، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز به عنوان کارگزار ورود پیدا کرده و اراضی تحویل داده شده است.
خالقی با بیان اینکه پروژه در شهرهای دورود و خرم‌آباد در هفته آینده آغاز خواهد شد، بیان کرد: همچنین طرح اقدام ملی ۴۲۶ واحدی کرگانه که در مرحله فنداسیون هستند در حال انجام است و دو پروژه مشارکتی در شهرستان بروجرد و خرم‌آباد را نیز توانسته‌ایم انعقاد قرارداد کنیم.


مدیرکل راه وشهرسازی لرستان افزود: زمین مورد نیاز برای طرح اقدام ملی را تاکنون تامین کردیم و تنها در نورآباد با کمبود زمین مواجه‌ایم که پیگیر هستیم به انجام برسد.


وی گفت: در سایر شهرهای لرستان به تعداد متقاضیان واجد شرایط تامین زمین کنیم و کارهم آغاز و ردیف بانکی آن نیز مشخص شده و هیچ مشکلی برای ادامه کار نداریم.


خالقی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این پروژه از محل تسهیلات بانکی به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان و مابقی هزینه را متقاضیان تامین خواهند کرد، افزود: ۹۶ هکتار زمین را تاکنون در استان تامین کردیم و فرآیند تامین زمین مستمر و ادامه دار خواهد بود و افزایش خواهد یافت.


مدیرکل راه وشهرسازی لرستان بیان کرد:  قراردادهایی که امروز به نمایندگی به اهالی ساکن پلدختر داده شد بصورت اجاره یکساله قابلیت تمدید تا دو سال دارد که باید گروه‌های ساخت کار احداث را انجام دهند و اگر انجام ندهند در یکسال اول قرارداد آنها فسخ و قرارداد به نفرات جایگزین واجد شرایط منتقل می‌شود.

 

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir