پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه‌های جهش تولید لرستان

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه‌های جهش تولید لرستان
شناسه خبـر : ۳۱۹۹۱ شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۵

گروه استان‌ها- استاندار لرستان گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه‌‎های عمرانی و اقتصادی که تحت عنوان «پروژه‌های جهش تولید» معرفی شده پرداخت می‌شود.

به گزارش موج خبر ، سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: امسال یکی از برنامه‌های دولت که در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و جهش تولید طراحی شده موافقت‌نامه‌هایی است که میان استان‌ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه مذکور تعدادی از پروژه‌ های عمرانی و اقتصادی تحت عنوان «پروژه‌های جهش تولید» معرفی و امسال به بهره‌برداری می‌رسند .

استاندار لرستان عنوان کرد: در استان لرستان نیز همگام با سایر استان‌های کشور این طرح اجرا می‌شود و هم اکنون نیز پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بسیاری در این زمینه تعریف شده که در قالب این طرح حدود 600 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود .

وی با بیان اینکه برای تعدادی از طرح‌های اقتصادی و برای پرداخت این تسهیلات از طرف دولت یارانه سود تعلق می‌گیرد بیان کرد: در این طرح دولت تسهیلات با بهره کمتری برای اجرای طرح‌های اقتصادی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌کند تا بتوانند این 600 میلیارد را جذب و مراکز خود را به بهره‌برداری برسانند.

خادمی با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی و اجرای طرح‌های زیرساختی نیز حدود 270 میلیارد تومان به لرستان تخصیص یافته است گفت: اعتبار مذکور ابلاغ و موافقت‌نامه آن با دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است و امیدواریم به زودی فعالیت‌های اجرایی را شروع کنند.

وی در رابطه با واگذاری پروژه‌های عمرانی استان به بخش خصوصی نیز تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصلی در بحث جهش تولید واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی است که خوشبختانه در لرستان روند مطلوبی دارد.

استاندار لرستان یکی از مصوبات جلسه روز گذشته را واگذاری 10 تا 11 پروژه پمپاژ آب کشاورزی به بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: ظرف چند ماه آینده این پروژه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود چرا که با این کار  تحول خوبی در استان  ایجاد و  سبب باز شدن مسیر سرمایه گذاران بخش خصوصی در راه‌اندازی پروژه‌ها می‌شود و همچنین تعداد زیادی از پروژه‌هایی که از سال‌های قبل معطل مانده در بازه زمانی کمی به نتیجه می‌رسند.

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir