رییس جهاد کشاورزی لرستان:

تامین۳۰درصد نهاده های دامی با نرخ دولتی

تامین۳۰درصد نهاده های دامی با نرخ دولتی
شناسه خبـر : ۳۱۹۷۹ پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: ۳۰ درصد نهاده مورد نیاز دامداری‌های استان از جمله جو با نرخ دولتی حدود یکهزار و ۸۰۰ تومان تامین می‌شود.

به گزارش موج خبر، اسفندیار حسنی مقدم افزود:‌ طبق دستورالعمل وزارت متبوع حدود ۳۰ درصد از نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها به خصوص جو با نرخ دولتی حدود هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار آنها قرار می‌گیردکه این مقدار به ازای هر راس دام سنگین ۱.۵ کیلوگرم و برای هر راس دام سبک حدود ۱۵۰ گرم در روز است.

وی اظهار داشت: حدود پنج میلیون واحد دامی در استان وجود دارد که از این تعداد، سالانه ۲۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

حسنی مقدم درخصوص تعیین قیمت شیر اضافه کرد: شیر بر مبنای نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار از ۲ هزار و ۹۰۰ تومان تا سه هزار و ۱۰۰ تومان بسته به درصد چربی و بار میکروبی توسط صنایع لبنی خرید و فروش می‌شود.

وی ادامه داد: دولت برای حمایت از مصرف کننده و همچنین جلوگیری از متضرر شدن تولید کننده، بخشی از نهاده‌های مورد نیاز را به صورت یارانه دار در اختیار دامداری‌های صنعتی و سنتی قرار می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این سازمان افرادی را که مایل به سرمایه گذاری در این بخش هستند حمایت می کند و بهره مندی از زمین‌های منابع طبیعی و نهاده‌های یارانه دار را برای فعالان این حوزه در نظر گرفته است.

۲۸۵ گاوداری صنعتی با ۱۱ هزار راس و ۱۲ هزار واحد گاوداری سنتی دارای پروانه بهره برداری با ۱۵۰ هزار راس در لرستان وجود دارد که بیش از ۱۳ هزار نفر در این زیر بخش‌ها مشغول فعالیت هستند.

لرستان رتبه سیزدهم کشور را در زمینه تولید شیر دارد.

 

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir