پایان اختلافات ۵ ساله دو خانواده دورودی با عفو و گذشت

 پایان اختلافات ۵ ساله دو خانواده دورودی با عفو و گذشت
شناسه خبـر : ۳۰۵۲۹ شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

 

هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) 2 خانواده دورودی پس از 5 سال باهم صلح و سازش کردند.

به گزارش موج خبر،  به برکت ماه صفر و نام زیبای سید و سالار شهیدان و در روز شهادت امام رضا (ع)، در روز شنبه هم‌زمان با شهادت امام رضا (ع) آئینی برگزار شد تا بار دیگر با اعلام رضایت و بخشش قاتل، پیمان برادری و اخوت بین طایفه بزرگ حسینی احمد فداله و طایفه پاپی در شهرستان دورود صورت گیرد و در ماهی که بنام فرزند رسول‌الله (ص) است سازشی انجام و قاتلی از چوبه دار نجات یافت.

سرهنگ کریم زینی وند در این مراسم اظهار داشت: با پیگیری مسئولان قضایی، دادستان، روحانیون، امام‌جمعه و معاونت اجتماعی سپاه و ریش‌سفیدان و بزرگان سادات و قشرهای مختلف مردم، شورای حل اختلاف خانواده مقتول از قصاص گذشتند و رضایت خود را بر آزادی قاتل اعلام کردند.

وی افزود: در سال ۹۳ در شهرستان دورود اتفاقی رخ داد که متأسفانه سید مصطفی حسینی از طایفه احمد فداله به قتل رسید و حکم اعدام قاتل پس تأیید نهایی و استیذان آماده اجرا بود که باگذشت اولیاء دم به صلح و سازش انجامید.

فرمانده سپاه دورود عنوان کرد: خانواده مقتول با عقلانیت، محبت، عشق و توجه به فرامین پروردگار عفو و گذشت را برگزیدند و این از مصادیق احیای یک انسان است.

وی با ابراز رضایت از تلاش‌های انجام‌گرفته در این پرونده گفت: افراد مصلح سال‌های سال دنبال حل این معضل و مشکل بودند تا موفق شدند آن را به انجام برسانند.

در این مراسم و در نشست صلح و سازش پرونده قتل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی حسینی نوری امام‌جمعه دورود به اهمیت صلح و سازش در اسلام پرداخت.

 

سفیر افلاک

منبع خبر:موج خبر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir