اختصاص ۲۴ میلیارد برای جبران خسارت‌های سیلاب به میراث فرهنگی

اختصاص ۲۴ میلیارد برای جبران خسارت‌های سیلاب به میراث فرهنگی
شناسه خبـر : ۲۹۳۶۲ چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اختصاص ۲۴ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های سیلاب به حوزه میراث فرهنگی این استان خبر داد.

به گزارش موج خبر، سید امین قاسمی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات اداره میراث فرهنگی شهرستان پلدختر که با حضور فرماندار پلدختر، رئیس اداره میراث فرهنگی پلدختر و سرمایه گذاری بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه مباحثی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری پلدختر داشتیم و مشکلات این شهرستان در این زمینه بررسی شد.

وی، افزود: با توجه به این که در سیل ۹۸ آسیب زیادی به پل‌های تاریخی این شهرستان وارد شد، لذا مقرر شد که با تأمین اعتبار کار مرمت و استحکام سازی این پل‌ها انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عنوان کرد: اعتباری که برای سیل ۹۸ در لرستان در نظر گرفته شده ۲۴ میلیارد است که پیگیر آن هستیم و پلدختر نیز در آن سهم دارد، اما مقرر شد که بخشی از اعتبارات استانی در این زمینه به شهرستان پلدختر تخصیص یابد.

قاسمی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های آبشار «افرینه» ادامه داد: ایجاد زیرساخت تفرجگاهی «بادامک» پلدختر نیز مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد به صورت موقتی زیرساخت اولیه آن ایجاد شود تا مجوزهای لازم برای تهیه زیرساخت‌های پایدار اخذ شود.

وی، بیان کرد: در حال حاضر یک سرمایه گذار داریم که قصد انجام یک کار گردشگری در پلدختر دارد و در این راستا مقرر شده یک شهرک گردشگری برای نمایش زندگی اقوام مختلف این شهرستان ایجاد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: در مورد موزه مردم شناسی این شهرستان نیز مقرر شد که در صورت تأمین زمین توسط فرمانداری یا شهرداری کار ساخت این مجموعه آغاز شود.

 

منبع خبر:موج خبر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir