تهیه بیش از ۱۷ هزار تُن بذر اصلاح شده گندم آبی و دیم در لرستان

تهیه بیش از ۱۷ هزار تُن بذر اصلاح شده گندم آبی و دیم در لرستان
شناسه خبـر : ۲۵۰۰۸ دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تهیه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تُن بذر گندم اصلاح شده و ۲۲۵۰ تُن بذر جو اصلاح شده برای کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش موج خبر، اسفندیار حسنی مقدم شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته فنی بذر اظهار داشت: معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر زراعت، کارشناسان فنی و ناظر و مدیران عامل شرکت‌های خرید بذر باید به شکلی برنامه ریزی کنند که هر سال نسبت به سال قبل پیشرفتی در حوزه بذر به لحاظ کیفیت و کمیت حاصل شود.

وی آخرین آمار بذر گندم و جو اصلاح شده استان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن شامل ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم دیم و ۵ هزار تن بذر آبی گندم و همچنین ۲۲۵۰ تن بذر جو شامل ۸۵۰ تن بذر آبی و ۱۴۰۰ تن بذر آبی جو اعلام کرد و گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده خرید ۲۷ هزار تومان بذر گندم و بالای ۴۰۰۰ تن بذر جو پیش بینی شده بود که تقریباً ٧٠ درصد خرید بذر گندم و جو محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: انتظار این است که بر مبنای برنامه‌ریزی انجام شده امور انجام شود؛ قطعاً در تأمین بذر مناطق گرم و بذر ارقام آبی مشکلی وجود ندارد اما برای تأمین بذر ارقام دیم منطقه سرد از قبیل آذر ۲، باران هشترود و… ممکن است کمبود داشته باشیم لذا ضروری است معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر زراعت، همکاران بخش بذر و مدیران عامل شرکت‌های خرید بذر در مناطق سرد پیگیر باشند این کمبود را از استان‌هایی که مازاد بذر گواهی شده دارند تهیه کنند و در صورت نبود بذر از بذور خود مصرفی استفاده کنیم.

حسنی مقدم همه شرکت‌های خریدار بذر را مکلف کرد با کشاورزان تسویه حساب کرده و طلب آنان را پرداخت کنند.

وی گفت: هیچ شرکتی بدون تأییدیه مؤسسه ثبت و گواهی بذر و نهال حق ندارد هسته را در اختیار کشاورزان قرار دهد و در صورت عدم رعایت این موارد با نظر کمیته فنی بذر اقدام به ابطال مجوز شرکت‌های متخلف شده و شرکتی که به تعهدات عمل کند جایگزین می‌شود.

 

منبع خبر:موج خبر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir