آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در لرستان/ توزیع واکسن مرحله‌ای است

آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در لرستان/ توزیع واکسن مرحله‌ای است
شناسه خبـر : ۲۲۲۰۱ دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

 معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در این استان خبر داد و گفت: توزیع واکسن به صورت مرحله‌ای خواهد بود.

به گزارش موج خبر، مریم کوشکی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در لرستان، اظهار داشت: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در معرض خطر در حال انجام است.

وی، عنوان کرد: پرسنل بهداشتی درمانی در معرض خطر، واکسن را دریافت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در این بخش و طبق دستورالعمل پرسنل بهداشتی با اولویت پرسنل مراکز غربالگری کرونا، نیروهای نمونه گیر، آزمایشگاه و در بخش درمان با اولویت پرسنل بخش‌های عفونی و کرونا، پرسنل بخش ایزوله تنفسی فشار منفی، فوق تخصصی ریه، icu، ccu. داخلی، اطفال، اورژانس، آزمایشگاه، زایمان، اکولوژی و سوختگی واکسن را دریافت می‌کنند.

کوشکی، تصریح کرد: واکسیناسیون پرسنل بخش‌های درمانی مذکور در دو مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر و شهید رحیمی انجام شده است.

وی در خصوص ادامه روند توزیع واکسن در استان، گفت: خوشبختانه کمبودی در این زمینه نداریم اما توزیع واکسن به صورت مرحله‌ای خواهد بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: تا پایان هفته سری دوم واکسن با اولویت مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران «اچ آی وی» و کودکان و سایر افراد در معرض خطر توزیع می‌شوند.

کوشکی، ادامه داد: این توزیع در سطح مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت خواهد بود.

وی، افزود: افراد مذکور تا پایان هفته جاری می‌توانند با مراجعه به پایگاه یا مرکز جامع سلامت منطقه‌ی خود واکسن را دریافت کنند.

 

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir