لزوم ارتقای توانمندی اقتصادی مردم مناطق عشایری

لزوم ارتقای توانمندی اقتصادی مردم مناطق عشایری
شناسه خبـر : ۲۱۵۶۷ شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳

پلدختر- استاندار لرستان بر لزوم ارتقای توانمندی اقتصادی مردم مناطق عشایری و ترویج فعالیت‌های اقتصادی در این مناطق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی روز شنبه در آئین بهره برداری از پروژه‌های محرومیت زدایی دهستان «میانکوه غربی» منطقه «تخت چان» شهرستان پلدختر، با اشاره به سختی کار و مشکلات فراوان در مسیر خدمت رسانی به عشایر گفت: منطقه تخت چان یک منطقه عشایری است که مردم زیادی در قالب روستاهای کوچک و عشایر کوچ رو در آن سکونت دارند و با توجه به موقعیت جغرافیایی و صعب العبور بودن منطقه، ارائه خدمات دولتی با مشکلات فراوانی همراه است.

وی افزود: ضرورت دارد دستگاه‌های خدمت رسان و فعالین اقتصادی با انسجام و همکاری بیش از پیش به این گونه مناطق توجه داشته باشند که خوشبختانه با همکاری مناسبی که بین همه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و با مدیریت خوبی که توسط مجموعه سپاه پاسداران استان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده است و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت خیرین و سایر افراد توانمند خدمات خوبی در این مناطق انجام شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه توانمندی اقتصادی مردم مناطق عشایری و فعالیت‌های اقتصادی مهم‌تر از انجام خدمات دولتی مثل جاده و امکانات زیر ساختی است، گفت: خدمات دولتی و زیرساختی دیر یا زود در این مناطق قابل انجام است و لازم است نیروی انسانی آماده به کار این مناطق ضمن پیگیری فعالیت‌های اقتصادی از تسهیلات بانکی و امکانات اشتغال زایی دولت استفاده کند.

خادمی با ذکر این نکته که ماندگاری در مناطق عشایری با ایجاد فعالیت اقتصادی فراهم می‌شود، افزود: با فرا خواندن دستگاه‌های اقتصادی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن می‌توان از ظرفیت‌های طبیعی در این مناطق استفاده کرده و آنها را در جهت فعالیت‌های اقتصادی به کار گرفت.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir