تمام انرژی مسئولان لرستان باید صرف ارتقای فرهنگ دینی و پیشرفت استان شود

تمام انرژی مسئولان لرستان باید صرف ارتقای فرهنگ دینی و پیشرفت استان شود
شناسه خبـر : ۱۲۹۳۲ دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

گروه استانها - نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در استان فرصت اختلاف نداریم گفت:نرخ بالای بیکاری، تورم، رونق کسب و کار و آسیب‌های اجتماعی در استان فرصت اختلاف برای ما نمی‌گذارد پس باید تمام انرژی صرف ارتقا فرهنگ دینی، توسعه وپیشرفت استان شود.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) که در مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد ضمن  تسلیت ایام محرم اظهار داشت: هر گریه‌ای که برای اباعبدالله الحسین (ع) انجام بگیرد ثواب معینی ندارد از این جهت که پیام حسین بن علی (ع) را در همه عصرها و نسل ها به ما برساند در همین راستا برگزاری چنین جلساتی لازم است.

وی افزود: استان لرستان و حوزه علمیه خواستگاه علما و فقهای بزرگی بوده به گونه‌ای که در بیرون از مرزهای کشور خدمات علمی و فرهنگی ارائه می‌دهند و حضور فقها و علمای بزرگ پیشینه ارزشمندی برای استان است که امیدواریم به گذشته استان در این حوزه برگردیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: اسلامیت  نظام جمهوری اسلامی  ایران وابسته به روحانیت است و به هر میزانی که حضور روحانیت پررنگ‌تر شود جنبه  اسلامیت جمهوری اسلامی قدرت  و تقویت بیشتری پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: از شروع انقلاب اسلامی توطئه‌ها و دسیسه‌های فراوانی جهت تضعیف نظام جمهوری اسلامی از طرف دشمنان ایجاد شد که این نظام اسلامی را برای رسیدن به هدفش موفق نشود ولی حضور روحانیت آگاه، بصیر، عالم به زمان، طلاب فعال  در عرصه تبلیغ و همچنین تثبیت معارف اسلامی و اعتقادات دینی در دل جوانان و فعالیت‌های مساجد سبب شد دشمنان به اهدافشان نرسند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: ارتباط روحانیت با مردم از طریق مساجد، منبرها، مقالات و تقلید  است که باید این راه‌های ارتباطی را حفظ و مساجد را فعال و پویا کنیم که رابطه مردم با روحانیت حفظ شود  چرا که روحانیت و مسئولان  هویتی غیر از خدمت‌گزاری به مردم ندارند و حفظ این روحیه تکلیفی است بر عهده روحانیت است.

وی با بیان اینکه  خدمت به نظام اسلامی توفیق و تکلیفی است که در طول تاریخ متوجه انسان‌ها می‌شود تصریح کرد:در روز آغاز اتقلاب اسلامی روحانیونی همچون سید فخرالدین رحیمی که بر خواسته از حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد رشادت‌های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی رشادت‌های زیادی انجام داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تعلیم و تربیت اسلامی را ضامن بقای نظام  دانست و خاطر نشان کرد: اگر روحانیت نتوانند در درون خانواده  و جامعه تعلیم و تربیت اسلامی  مطابق دستورات دین  در عمل اجرا کنند بقای نظام اسلامی با مشکل روبه رو می‌شود، بقای نظام اسلامی در وحدت، وفاق و سرلوحه قرار دادن  تعلیم و تربیت اسلامی در درون خانواده‌ها و جامعه است.

وی با بیان اینکه در استان فرصت اختلاف و تفرقه نداریم اظهار داشت: باید همه انرژی و نیروی ما صرف ارتقاء فرهنگ دینی، توسعه و پیشرفت استان شود چرا که نرخ بالای بیکاری،تورم، رونق کسب و کار و همچنین آسیب‌های اجتماعی در استان فرصت اختلاف برای ما نمی‌گذارد بلکه باید با بکدیگرمتحد و همفکر باشیم تا بتوانیم به اهداف و قله‌های رفیع علم، دانش و معنویت رقم بزنیم.

انتهای پیام/645/ ع

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir