امام خمینی(ره)با احیای شخصیت زن، بر کج‌اندیشی‌ها خط بطلان کشید

امام خمینی(ره)با احیای شخصیت زن، بر کج‌اندیشی‌ها خط بطلان کشید
شناسه خبـر : ۱۲۰۶۱۰ یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی گفت: امام خمینی(ره) با اشاعه نگرش برگرفته از اسلام واقعی، زن مسلمان را به حقیقت انسانی دعوت کرد و با احیای شخصیت زن بر خیلی از توهمات و کج‌اندیشی‌ها خط بطلان کشید.

همایون رهبران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر فارس در خرم آباد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شخصیت‌های بزرگ برخورداری از یک جامعیت است، همان تعبیری که امروز مقام معظم رهبری در خصوص امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ایشان از سرآمدان تاریخ است، فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت امام راحل منحصر در یک بُعد و یا چند ابعاد نیست، همچنان‌که وقتی تمام شئون فردی و اجتماعی امام را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که از جامعیت بی‌نظیری برخوردار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی با اشاره به منزلت زن در اندیشه امام خمینی(ع)، تصریح کرد: زن در اندیشه و تفکر امام خمینی(ره) با مفاهیم ارزشمندی همچون عفت و حیا و حجاب و کرامت و شجاعت پیوند خورده و این نگاه امام زمینه‌ساز تحولی بزرگ در حضور اجتماعی زنان ایجاد کرد.

رهبران بیان داشت: کار بزرگی که امام در خصوص شخصیت زن ارائه کرد این بود که هویتی را که زنان قبلِ انقلاب از مقام و منزلتی که خداوند برای آن‌ها ایجاد کرده بود، محروم شده بودند، به این قشر از جامعه بازگرداند.

وی با اشاره به تاکید امام راحل بر حضور اجتماعی زنان، خاطرنشان کرد: این مهم از نقاط عطف اندیشه امام بود، به‌نحوی که می‌توان گفت عنصر اندیشه امام در بحث منزلت زن، حضور آنان در اجتماع بود و بر خلاف جوامع غربی، قائل به تساوی حقوق زن و مرد بودند‌.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که حضرت امام تاکید زیادی بر حضور زنان در اجتماع داشت، در حوزه فعالیت‌های علمی بود، از نظر ایشان زن‌ها همانند مردان در تحصیل آزاد هستند.

رهبران اظهار کرد: در این راستا یکی از نخستین اقدامات امام راحل در زمینه فعالیت علمی بانوان، تشکیل نهضت سوادآموزی بود.

وی با اشاره به تاکیدات امام راحل بر دارابودن حق اقتصادی برای زنان، گفت: امام خمینی در صحیفه خود به این موضوع اشاره دارند که زنان در انتخاب شغل آزاد هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی ادامه داد: حضور زن در فعالیت‌های سیاسی از دیگر عرصه‌های اندیشه امام محسوب می‌شود، ایشان دخالت در امور سیاسی را برای زنان یک تکلیف قلمداد می‌کردند و بر ورود آنان در این عرصه تاکید داشتند.

رهبران با بیان اینکه امام راحل زنان را از خواب غفلت به بیداری فراخواندند، افزود: با اشاعه نگرش برگرفته از اسلام واقعی، زن مسلمان را به حقیقت انسانی دعوت کرد و با احیای شخصیت زن بر خیلی از توهمات و کج‌اندیشی‌ها خط بطلان کشید.

وی تاکید کرد: در مقطع کنونی که نگاه‌های فمنیستی به دنبال دور کردن زن از جایگاه واقعی آنان است، لازم است که اندیشه امام در حوزه زنان بازخوانی شود، چرا که این مهم از جنبه‌های جهادتبیین محسوب می‌شود.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir