امام خمینی(ره) بزرگترین احیاگر دین بعد از پیامبران و امامان بود

امام خمینی(ره) بزرگترین احیاگر دین بعد از پیامبران و امامان بود
شناسه خبـر : ۱۲۰۵۹۳ جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیتی امام راحل، گفت: امام خمینی(ره) بزرگترین احیاگر دین بعد از پیامبران و امامان بود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: از نهج‌البلاغه غافل نشویم، اگر قادر به خواندن متن عربی آن نیستیم، از ترجمه آن خود را محروم نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ها عمر و ثروت را می‌دهند اما در مقابل چیزی به دست نمی‌آورند، برخی نیز عمر و ثروت را داده و زندگی ابدی خود را آباد می‌کنند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مناسبت ۱۴ خرداد مبنی بر سالروز رحلت امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام راحل یک سری ویژگی داشت که موجب عظمت و بزرگی شخصیت ایشان شده بود.

شمسی‌فر بیان داشت: در تقوای علم و عمل امام خمینی(ره) در اوج بود، از نظر علم، عالمی دانشمند و حکیمی در بالاترین درجه بودند و در عمل به علم نیز در اوج قرار داشتند.

وی، وارستگی و تذهیب نفس را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی امام راحل برشمرد و افزود: شجاعت در راه دین خدا، شناخت دقیق از زمان خویش، بسیار مهربان با دوستان و سخت و محکم در مقابل دشمنان، دارای اراده پولادین، قاطعیت در مسیر حق از دیگر مولفه‌های شخصیتی این شخصیت بزرگوار بود.

امام‌جمعه خرم‌آباد به نقش امام خمینی(ره) در جذب افراد اشاره و خاطرنشان کرد: مستکبرین به شدت از امام می‌ترسیدند، در عین حال با اینکه در اوج قله علم، عبادت، فلسفه و حکمت بودند، اما مردمی و در کنار آن‌ها بودند.

شمسی‌فر تاکید کرد: امام خمینی(ره) بزرگترین احیاگر دین بعد از پیامبران و امامان بود.

وی به دیگر مناسبت پیش‌رو در روز ۱۵ خرداد گریزی زد و گفت: وقایع منتهی به قیام ۱۵ خرداد سرآغازی برای سرنگونی حکومت شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: هر ملتی که بخواهد به جایگاهی برسد، ۲ مولفه را لازم دارد، نخست رهبری الهی، آگاه، بصیر، مدیر و حکیم و دیگری مردمی ولایت‌مدار و منسجم و آگاه.

شمسی‌فر با بیان اینکه اکنون نیز ما ملت ایران دارای رهبری آگاه و بصیر با همان صفات و ویژگی‌های امام راحل هستیم، افزود: سال‌های سال است که می‌بینیم دشمنان انواع توطئه‌ها را علیه این مردمی که پشت سر این رهبر ایستاده‌اند، با همه توان مالی و نظامی عملیاتی می‌کنند، اما هر بار نقشه آن‌ها نقش بر آب می‌شود.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir