افزایش ۴۰ درصدی اهدای خون توسط جوانان لرستانی

افزایش ۴۰ درصدی اهدای خون توسط جوانان لرستانی
شناسه خبـر : ۱۲۰۵۸۴ پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

مدیرکل انتقال خون لرستان از افزایش ۴۰ درصدی اهدای خون توسط جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، علی سوری امروز پنج شنبه در آئین تجلیل از اهدا کنندگان مستمر خون به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: به مناسبت میلاد امام رضا (ع) از هشت نفر از اهدا کنندگان مستمر که نامشان «رضا» بود و بیش از ۵۰ بار اهدای خون داشته اند طی مراسمی تجلیل شد.

وی افزود: طی دو ماهه نخست امسال، استان لرستان به لحاظ اهدای خون در کشور رتبه نخست را کسب کرد.

مدیرکل انتقال خون لرستان در خصوص اهداکنندگان خون استان، بیان کرد: طی دوماهه نخست سال جاری، تعداد ۱۱ هزار و ۴۱۷ نفر اهداکننده خون داشتیم که تعداد ۱۰ هزار و ۴۵۹ نفر از آنها مرد و تعداد ۹۷۳ نفر نیز زن بوده و با رشد ۴۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰.۳ درصد افزایش اهدا داشته ایم.

سوری با اشاره به اهدا کنندگان با سابقه، افزود: تعداد سه هزار و ۱۸۹ نفر در استان از اهداکنندگان با سابقه هستند و پنج هزار و ۹۳۲ نفر نیز اهدا کننده مستمر هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع اهدا کنندگان دو ماهه نخست امسال، تعداد دو هزار و ۱۳۲ نفر جوانان با سن ۱۸ تا ۳۰ سال هستند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۵۳۵ نفر بوده ۴۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون لرستان، افزود: بانوان لرستانی از ۱۰ سال گذشته تاکنون رتبه نخست اهدای خون کشور را به نام خود ثبت کرده اند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir