وزیر ارشاد: جشن خودکفایی کاغذ در کشور برگزار می‌شود

وزیر ارشاد: جشن خودکفایی کاغذ در کشور برگزار می‌شود
شناسه خبـر : ۱۲۰۵۱۴ جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشن خودکفایی کاغذ در نیمه دوم امسال خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، محمدمهدی اسماعیلی امشب در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی لرستان در سالن جلسات استانداری، اظهار داشت: کارهای خوبی در حوزه‌های ترویجی، آموزشی، فرهنگی و هنری خوبی انجام شده است، اما کارهای نشده بسیاری هم داریم و باید تلاشمان را برای انجام آن‌ها مضاعف کنیم.

وی افزود: لرستان سرمایه‌های بی‌بدیلی با تاریخ چند هزار ساله دارد و مردمان این استان سخت‌کوش، انقلابی و متدین هستند و به توجه جدی در همه ابعاد نیاز دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی کشور باید متناسب با آرمان‌های نظام اسلامی ارتقا پیدا کند، عنوان کرد: ما سال‌ها منتقد حوزه‌های فرهنگی کشور بودیم و امروز این قدرت در اختیار ماست و باید شبانه‌روز کار کنیم تا عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.

وی با بیان اینکه ما در دولت انقلابی همه نیازهای حوزه فرهنگ و هنر و همه الزامات و زیرساخت‌های آن را فراهم می‌کنیم، بیان کرد: هم ساختار باید متحول شود و هم برنامه‌ریزی‌ها، پشتیبانی  و بودجه‌ این بخش باید تأمین شود.

اسماعیلی گفت: اتفاقاتی که امسال در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگ رخ داده به یک نقطه عطف تبدیل شده است و اقدامات فرهنگی و تحولات این حوزه را باید به قبل از امسال و بعد از امسال تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: ما تمام اتفاقاتی را که به‌دنبال آن بودیم توانستیم در حوزه‌های برنامه‌ریزی، بودجه و پشتیبانی تزریق کنیم و باید شاهد تحولات جدی فرهنگی در همه جای کشور باشیم.

اسماعیلی عنوان کرد: شاخص‌های ارتقای فرهنگی کشور برای اولین بار را در سال 1402 برای همه اعضای شوراهای فرهنگی کشور از جمله نهادهای نظامی و انتظامی، حوزه‌های پشیبان، محضر رهبر انقلاب و رئیس‌ جمهور ارسال کریم که با یک رویکرد استقبالی مواجه شد.

وی با بیان اینکه ما به‌جای صحبت‌های غیرقابل‌ سنجش به‌ دنبال صحبت با اعداد و ارقام هستیم و باید در استان‌ها حوزه‌های مختلف را با پیمایش‌ها و پایش‌های دقیق برای خودمان ترسیم کنیم، افزود: برنامه پیشبرد و ارتقای وضعیت را باید اجرا و فصل‌به‌فصل میزان تغییرات را نیز اندازه‌گیری کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود یک رهاشدگی در حوزه فرهنگ در سال‌های پیش عنوان کرد: به حوزه فرهنگ در سال‌های گذشته به‌عنوان یک اولویت دست‌چندمی نگاه می‌شد، در حالی که سیره و سلوک مقام معظم رهبری باعث شرمندگی ما مدیران فرهنگی است.

وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: از مقام معظم رهبری در مورد احساسش نسبت به این نمایشگاه سؤال پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که اینجا خانه و عشق من است.

اسماعیلی ادامه داد: مقام معظم رهبری بیش از سه ساعت از وقت گران‌بهای خود را به بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب اختصاص دادند و هدف از آن را نشان‌دادن حساسیت مسائل فرهنگی عنوان کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در تاریخ معاصر کشورمان شخصیت فرهیخته‌ای چون مقام معظم رهبری را نداریم که با جایگاه سیاسی و اداره امت اسلام این میزان اهتمام به حوزه فرهنگ از خود نشان دهند، ابراز کرد: ماهیت انقلاب اسلامی به‌همین دلیل فرهنگی است، چون رهبران انقلاب اسلامی ما خودشان بزرگ‌ترین معلمان فرهنگی بوده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه در کجای دنیا رهبر و رئیس‌ جمهوری را مشاهده کرده‌اید که این میزان کتاب را ترجمه و یا نوشته باشند، گفت: پرفروش‌ترین آثار در نمایشگاه کتاب امسال متعلق به دهه چهل و پنجاه مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری کتاب‌های عرفانی بزرگی را به رشته تحریر درآورده‌اند، افزود: انقلاب اسلامی ما برآمده از نظام فکری و فقهی با رهبری امام راحل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هم سبقه انقلاب اسلامی و هم سیره و سلوک رهبران آن فرهنگی است و لذا این وضعیت فرهنگی کشور باید تغییر جدی بکند.

وی بیان کرد: دولت برنامه‌های بسیار خوبی را امسال در برنامه هفتم توسعه در برنامه تقدیمی قرار داده و تحولات بی‌نظیری در لایحه بودجه 1402 با همکاری مجلس به‌ویژه کمیسیون فرهنگی در حوزه بودجه فرهنگ رخ داده است.

اسماعیلی با بیان اینکه مطالبات 16گانه‌ای که نماینده ولی‌فقیه در لرستان برشمرد در برنامه ما قرار دارد، گفت: برنامه نظارت بر نمایش خانگی چند سالی است که از وزارت ارشاد به صدا و سیما منتقل‌ شده، اما ما به‌دنبال تصویب قوانین مناسب برای نظارت بهینه بر این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه جشن خودکفایی کاغذ در کشور نیمه دوم امسال برگزار می‌شود، تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در همین دو سال انجام گرفته و مجموعه‌های مختلف آماده تولید هستند.

اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله بروجردی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر سامانه نرم‌افزاری و شبکه گسترده فرهنگی، دینی و بستری که این مرد بزرگ ایجاد کرد توانست پیش برود.

وی با اشاره به شخصیت بزرگ آیت‌الله کمالوند، افزود: وی نیز منشأ خدمات بسیاری به انقلاب اسلامی بود و این استان شخصیت‌های بزرگ دیگری در دفاع مقدس داشته است که با خلق آثار بی‌نظیر خود عشق و علاقه را به جان جوانان این مرزوبوم تزریق کردند.

انتهای پیام/ 641/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir