اختصاص خط اعتباری ۵۷ میلیارد تومانی به تعاونی‌های شهرستان رومشکان استان لرستان

اختصاص خط اعتباری ۵۷ میلیارد تومانی به تعاونی‌های شهرستان رومشکان استان لرستان
شناسه خبـر : ۱۲۰۵۰۳ چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

معاون امور تعاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۵۷ میلیارد تومان خط اعتباری به تعاونی‌های شهرستان رومشکان خبر داد و گفت: با هدف توسعه بخش تعاون در این شهرستان ۱۴ طرح تعاونی با اشتغال‌زایی ۱۴۱ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان‌ها موج خبر، مهدی مسکنی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان رومشکان اظهار کرد: تأسیس ۴۵ شرکت تعاونی برای شهرستان رومشکان در سال جدید برنامه‌ریزی شده است که تعداد ۲۴ تعاونی در سامانه جامع تعاون به ثبت نهایی رسیده است.  

وی افزود: ۵۷ میلیارد تومان اعتبار به تعاونی‌های شهرستان رومشکان در قالب توسعه بخش تعاون اختصاص یافته است و به‌زودی این اعتبارات تخصیص خواهد یافت.  

معاون امور تعاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۵۷ میلیارد تومان خط اعتباری به تعاونی‌های شهرستان رومشکان خبر داد و گفت: با هدف توسعه بخش تعاون در این شهرستان ۱۴ طرح تعاونی با اشتغال‌زایی ۱۴۱ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسکنی گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری در لرستان، نهادینه‌سازی فرهنگ کار و تربیت نیروی کار ماهر در این استان ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: نیاز امروز لرستان به‌ویژه در شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان در راستای برطرف شدن آمار بالای بیکاری، آموزش در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ کار است.

معاون امور تعاون با بیان این‌که ۵۷ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی برای لرستان تعریف شده، اما این اعتبار جذب نشده است، ادامه داد: الزامات بانکی مانع جذب این تسهیلات بوده است که باید با آموزش به تعاونگران، مسیر پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها تسهیل شود.

مسکنی عنوان کرد: همچنین تعاونی‌ها نیز باید آموزش‌های لازم را کسب کنند تا بتوانند در حوزه قانون از تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که شهرستان رومشکان بعنوان پایلوت وزارت تعاون تعریف شده است، گفت: لرستان یکی از مناطق دارای بالاترین نرخ بیکاری در سطح کشور است که در رتبه‌های اول تا سوم بیکاری قرار دارد.

معاون وزیر تعاون گفت: بالاترین نرخ بیکاری لرستان در کوهدشت و رومشکان است که کارخانه و یا واحد تولیدی در این شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی با تأکید بر این‌که جبران عقب ماندگی اشتغال‌زایی لرستان نیازمند اعتبارات است، گفت: این فاصله‌ها باید با حرکات جهشی انجام شود تا بتوان شاخص‌ها را تغییر داد.

مسکنی با تأکید بر لزوم آموزش‌ها در حوزه فرهنگ کار و فعالیت تعاونی‌ها و شهرک‌های صنعتی افزود: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها نیز باید با افراد کم‌کار برخورد شود و دولت سیزدهم با افراد کم‌کار تعارف ندارد.

وی با بیان این‌که گزارش سفر‌ها به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود، اظهار داشت: کم‌کاری مدیران استانی قابل قبول نیست و باید تمام توان را صرف رفع محرومیت‌ها و مشکلات کرد.

مسکنی ادامه داد: در سه ماه تعداد قابل توجهی تعاونی در رومشکان تشکیل شده است و تعدادی نیز افتتاح شدند، اما ادامه این کار سخت‌تر از شروع آن است.

وی افزود: تاکنون ۱۱ مورد وام قرض‌الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی بانک رسالت به شهرستان رومشکان ابلاغ شده است که از این مجموع ۲ مورد جذب شده است و این بیانگر این است که باید نسبت به جذب این منابع برنامه‌ریزی شود.

معاون امور تعاون با بیان این‌که در معاونت تعاون هیچ مشکلی در حوزه منابع وجود ندارد، افزود: خوشبختانه امکان حمایت طرح‌های تعاونی وجود دارد و باید تعاونی‌ها تلاش کنند تا اعتبارات جذب شود.

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir