تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده‌های قضایی مسن/ مدیران باید پاسخگوی مردم باشند

تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده‌های قضایی مسن/ مدیران باید پاسخگوی مردم باشند
شناسه خبـر : ۱۲۰۴۹۹ چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر این مسئله که مدیران قضایی استان باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: مسئله آمار عملکرد مطالبه مسوولان عالی قوه قضاییه است و بایستی بر آن نظارت دقیق و جدی شود.

به گزارش موج خبر از سلسله، حجت الاسلام سعید شهواری صبح امروز در بازدید از حوزه قضایی این شهرستان اظهار کرد: در آستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر هستیم، گرامی می‌داریم یاد و خاطره همه شهدا خصوصاً شهدای آزادسازی خرمشهر، امید که پیروان خوبی برای شهدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وظایف قوه قضاییه پنچ ماموریت بوده که برای ستاد تا صف این ماموریت‌ها مشخص شده است و در نهایت ملاک ارزیابی آمار عملکرد است، ضمن اینکه اجرای سند‌های بالا دستی، برنامه‌های که از سوی قوه قضاییه تدوین شده و از سوی رییس قوه قضاییه ابلاغ می‌شود که مهمترین آن برنامه عملیاتی است، بایستی مورد توجه قرار گرفته و به اجرای آن اهمیت داده شود.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه طرح تحول و تعالی مبنای دقیقی از اجرای برنامه‌ها را برای ما مشخص می‌کند، افزود: قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری بخشی از کار ماست که بایستی تمام تلاش خود را در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بکار گیریم.

شهواری با بیان اینکه در برنامه عملیاتی چند برنامه مهم داریم که ملاک ارزیابی در سال جاری بر اساس همین موارد است، گفت: اتقان آرا یکی از موارد مهم برنامه‌های عملیاتی و مورد تاکید مسوولان قضایی است.

وی بیان داشت: همچنین کاهش آمار ورودی نیز مسئله مهمی است که هم بار را از دوش همکاران بر می‌دارد و هم افزایش آن میزان عملکرد را نشان می‌دهد.

رئیس شورای قضایی لرستان، کاهش پرونده‌های مسن را جزو برنامه‌های عملیاتی دانست و افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی پرونده های مسن است که بایستی مورد توجه همه روسای حوزه‌های قضایی قرار گرفته و یک کارگروه برای رسیدگی به این پرونده‌های مسن تشکیل شده و به قضات درگیر با این پرونده‌ها مشاوره دهد.

شهواری افزود: بایستی بر قرارهای منتهی به بازداشت نظارت جدی انجام شود، چرا که این موضوع کاهش چشمگیر زندانیان را در پی خواهد داشت و از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی به خانواده‌ها و زندان جلوگیری می‌شود.

نماینده عالی دستگاه قضا در استان ضمن تاکید بر نظارت مستمر و روزانه بر قرارهای بازداشت، بیان کرد: سیاست‌های ابلاغی، اسناد بالادستی، منویات رئیس قوه قضاییه، فرامین مقام معظم رهبری و همه این‌ها بایستی به رضایتمندی ارباب رجوع ختم شود و اگر رضایتمندی مردم را به دنبال نداشته باشد، کارهای ما تاثیری نداشته است.

وی تکریم ارباب رجوع را مسئله‌ای بسیار مهم دانست و گفت: روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها بایستی به مکاتبات مردمی که از سوی مرکز استان و نیز قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود توجه ویژه داشته و پاسخ قانع کننده و به موقع دهند.

شهواری تصریح کرد: سرریز مشکلات سایر حوزه‌ها به دادگستری وارد می‌شود، از این رو ما باید گوش شنوا داشته باشیم و با مردم درست صحبت کرده و آنها را اقناع کنیم و برای ارباب رجوع وقت بگذاریم چرا که ما خادم مردم هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر این مسئله که مدیران قضایی استان باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: مسئله آمار عملکرد مطالبه مسوولان عالی قوه قضاییه است و بایستی بر آن نظارت دقیق و جدی شود.

وی ادامه داد: شورای حل اختلاف یک ظرفیت است که قانون‌گذار به وجود آورده تا هم صلح و سازش داشته باشیم و هم ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرا را کاهش دهیم.

شهواری تاکید کرد: قضات و روسای حوزه‌های قضایی بایستی با یک برنامه‌ریزی و تدبیر خاصی که به سایر کارهای آنها آسیب وارد نشود به صورت مستمر در زندان حضور یافته و به مشکلات زندانیان رسیدگی به موقع انجام دهند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir