اعتبار ۵۷ میلیارد تومانی اشتغال‌زایی لرستان جذب نشده است

اعتبار ۵۷ میلیارد تومانی اشتغال‌زایی لرستان جذب نشده است
شناسه خبـر : ۱۲۰۴۹۷ چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰

معاون امور تعاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیاز استان لرستان برای برطرف شدن بیکاری، آموزش و نهادینه‌سازی فرهنگ کار است، گفت: ۵۷ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی برای لرستان تعریف شده، اما این اعتبار هنوز جذب نشده است.

به گزارش موج خبر از رومشکان، مهدی مسکنی امشب در جلسه شورای اداری رومشکان با اشاره به آمار بالای بیکاری در لرستان، اظهار داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ کار و تربیت نیروی کار ماهر در لرستان بسیار ضروری است. 

وی با بیان اینکه نیاز استان لرستان به ویژه در شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان برای برطرف شدن بیکاری، آموزش و نهادینه‌سازی فرهنگ کار است، افزود: 57 میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی برای لرستان تعریف شده، اما این اعتبار هنوز جذب نشده است. 

مسکنی عنوان کرد: الزامات بانکی مانع جذب این تسهیلات بوده است. 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با ببان اینکه تعاونی‌ها باید آموزش‌های لازم را برای بهره‌مندی از تسهیلات در راستای قانون ببینند، عنوان کرد: شهرستان رومشکان به عنوان پایلوت وزارت تعاون تعریف شده است. 

وی با بیان اینکه استان لرستان یکی از مناطق دارای بالاترین نرخ بیکاری در سطح کشور است، تصریح کرد: استان لرستان در رتبه های اول تا سوم بیکاری قرار دارد. 

مسکنی با بیان اینکه بالاترین نرخ بیکاری لرستان در کوهدشت و رومشکان ثبت شده است، عنوان کرد: متاسفانه کارخانه و یا واحد تولیدی در این شهرستان ها وجود ندارد. 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با راه اندازی واحد کشت و صنعت در این شهرستان ها اشتغالزایی ایجاد خواهد شد، بیان کرد: جبران عقب ماندگی های حوزه اشتغالزایی در لرستان نیازمند اعتبارات است.

مسکنی با بیان اینکه برای برطرف کردن این فاصله ها باید حرکات جهشی انجام شود، افزود:  باید شاخص ها را تغییر داد و در این راستا آموزش ها در حوزه فرهنگ کار و فعالیت تعاونی ها و شهرک های صنعتی ضروری است. 

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد زیرساخت ها باید با افراد کم کار برخورد شود، عنوان کرد: دولت سیزدهم با افراد کم کار تعارفی ندارد. 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: گزارش سفرها به رئیس جمهور ارائه می شود و کم کاری مدیران استانی قابل قبول نیست. 

مسکنی با بیان اینکه در سه ماه تعداد قابل توجهی تعاونی در رومشکان تشکیل شده است، بیان کرد: تعدادی نیز افتتاح شده اما ادامه این کار سخت‌تر از شروع آن است. 

وی با بیان اینکه تاکنون 11 مورد وام قرض الحسنه 500 میلیون تومانی بانک رسالت به شهرستان رومشکان ابلاغ شده است، عنوان کرد: از این مجموع تنها 2 مورد جذب شده که نشانگر این است که باید نسبت به جذب این منابع برنامه‌ریزی شود. 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی افزود: در معاونت تعاون هیچ مشکل منابعی وجود ندارد و امکان حمایت از طرح‌ها فراهم است و باید تعاونی ها تلاش کنند تا اعتبارات را جذب کنند.

رفع مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی رومشکان ضروری است

حجت‌الله نصیری‌پور در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت‌های معاون وزیر در بحث راه‌اندازی تعاونی‌های رومشکان و افتتاح و کلنگ‌زنی برخی از این تعاونی‌ها، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های ما در خصوص راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی است. 

وی افزود: یکی از خواسته‌های ما از شهرک‌های صنعتی، رفع نگرانی کارخانه‌ها و تعاونی‌های جدیدالتاسیس و کلنگ‌زنی شده شهرستان است. 

فرماندار رومشکان راه‌اندازی شهرک صنعتی را بهترین فرصت برای تعاونی‌های جدید شهرستان دانست و عنوان کرد: تعاونی‌ها و کارخانه‌های جدید شهرستان بابت خدماتی که باید برای شهرک ایجاد شود نگرانی‌هایی دارند که باید برطرف شود. 

وی ادامه داد: سه پروژه بسیار خوب و با اعتبارات مناسب را به شهرک برده‌ایم و نمی‌توانیم مشکلات این پروژه‌ها را تلفنی برطرف کنیم و باید مدیرعامل شرکت شهرک‌ها باید برای رفع این مشکلات شخصا در جلسات حضور یابند. 

نصیری‌پور با انتقاد از عملکرد مدیر عامل شهرک صنعتی لرستان در عدم حضور در جلسات، گفت:  مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی شهرستان رومشکان بررسی و برای رفع آنها اقدامات لازم صورت گیرد. 

فرماندار رومشکان با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید اقدامات لازم برای تأمین نیازهای زیرساختی برق، گاز، آب در شهرک صنعتی رومشکان را در راستای احیای تعاونی‌ها و مراکز صنعتی باید به عمل آورند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و مجموعه شرکت‌های شهرک تخصصی باید با هم همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/645/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir