لرستان از استان‌های برتر در حوزه رسیدگی به ایثارگان است/ تامین زمین مشکل اصلی مسکن ایثارگران

لرستان از استان‌های برتر در حوزه رسیدگی به ایثارگان است/ تامین زمین مشکل اصلی مسکن ایثارگران
شناسه خبـر : ۱۲۰۴۹۰ سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: لرستان در زمینه ترویج ایثار و شهادت و رسیدگی به خانواده به ایثارگران از استان‌های ممتاز کشور است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در حاشیه جلسه ترویج ایثار و شهادت استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران به اهداف سفرهای استانی خود اشاره کرد و گفت: هدف از سفر به استان‌ها نظارت به روند خدمات دهی در استان‌ها و نظارت بر مصوبات سفر دور اول است.

وی افزود: استان لرستان در زمینه ترویج ایثار و شهادت و رسیدگی به خانواده به ایثارگران از استان‌های ممتاز کشور است که جا دارد از استاندار و مسوولان استان تشکر کنم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به تبدیل وضعیت حدود ۱۶۵ هزار نفر از شاغلین ایثارگر در دستگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: حدود نیمی از این کارهای تبدیل وضعیت آنها انجام شده و کار مابقی نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تبدیل وضعیت ایثارگان حق اشخاص و قانون است، از گزینش‌ها خواستیم این روند را سرعت ببخشند.

وی در ادامه به بحث مسکن خانواده‌های ایثارگر اشاره و عنوان کرد: در حوزه مسکن مسایل در استان‌های مختلف متفاوت است و در برخی استان‌ها مشکلی در این زمینه نداریم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در استان لرستان عقب ماندگی تاریخی در حوزه مسکن داریم و تعداد ایثارگران فاقد مسکن بالا است.

وی خاطرنشان کرد: در استان لرستان مسأله اصلی تامین زمین است و استاندار و وزارت راه و شهرسازی باید برای سرعت یافتن این قضیه برنامه ریزی و تصمیم‌گیری کنند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir