پیش‌بینی بارش‌های نرمال برای لرستان در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش‌بینی بارش‌های نرمال برای لرستان در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲
شناسه خبـر : ۱۱۹۸۵۹ جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خرم آباد- مدیرکل هواشناسی لرستان از پیش‌بینی بارش‌های نرمال برای این استان در فروردین و اردیبهشت ماه، سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، بهروز مرادپور امروز پنج شنبه در شورای اداری لرستان در سخنانی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در لرستان از ابتدای مهرماه تا امروز ۳۴۴ میلی متر بوده است، اظهار داشت: این میزان بارش نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۵۴ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: بیشترین بارش‌ها در سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته مربوط به شهرستان رومشکان با ۱۰۸ درصد افزایش بوده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: همچنین بارش‌ها در این شهرستان نسبت به بلند مدت، ۱۷ درصد افزایش یافته است.

مرادپور، بیان داشت: کمترین بارش‌ها در سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته مربوط به شهرستان دورود بوده است، امسال شاهد کاهش ۲۲ درصدی بارندگی‌ها در این شهرستان بوده‌ایم.

وی، افزود: همچنین نسبت به بلند مدت نیز میزان بارش‌ها در این شهرستان ۲۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی لرستان، بیان داشت: همچنین در سال زراعی امسال، ۳۱۲ میلی متر بارش باران را در مرکز استان داشته‌ایم، این عدد نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۱۲ درصد کاهش یافته است.

مرادپور با اشاره به اینکه پیش بینی‌های روزانه هواشناسی لرستان برای اطلاع مسافران و گردشگران نوروزی، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود که روز جمعه و شنبه بارشی نداشته باشیم، اما از غروب روز یکشنبه تا پایان هفته شاهد بارش پراکنده باران در سطح استان باشیم.

وی، ادامه داد: چشم انداز مدل‌های هواشناسی حاکی از آن است که در هفته دوم فروردین ماه، شاهد ورود یک سامانه بارشی به سمت استان باشیم.

مدیرکل هواشناسی لرستان تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که بر اساس تحلیل‌های هواشناسی، فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، بارش‌های نرمالی را در سطح استان داشته باشیم.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir