افزایش ۱۴ درصدی بارندگی در استان لرستان

افزایش ۱۴ درصدی بارندگی در استان لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۹۸۵۵ پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از افزایش ۱۴ درصدی بارندگی در این استان خبر داد و گفت: بیشترین بارش سامانه اخیر در رومشکان با ۴۶ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با اشاره به بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف لرستان، اظهار داشت: هسته اصلی سامانه بارشی اخیر از عصر روز گذشته تا صبح امروز در جو این استان مستقر بود.

وی بیان اینکه متوسط بارندگی اخیر در لرستان 15 میلی‌متر است، افزود: بیشترین بارش این سامانه در رومشکان با 46 میلی‌متر و کمترین بارش نیز در بروجرد و الیگودرز با یک میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اشاره به میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر در شهرستان‌های این استان عنوان کرد: 14 میلی‌متر بارندگی در خرم‌آباد، 36  میلی‌متر در کوهدشت، 33 میلی‌متر در پلدختر، 11 میلی‌متر در دورود و 12 میلی‌متر بارندگی نیز در الشتر ثبت شده است.

وی بیان کرد: 7 میلی‌متر بارندگی در نورآباد، 3 میلی‌متر در ازنا، 18 میلی‌متر در سراب دوره، 11 میلی‌متر در ایمان‌آباد، 5 میلی‌متر در سیلاخور، 15 میلی‌متر در سپیددشت، 8 میلی‌متر در ریمله و 20 میلی‌متر نیز در سیلاخور با فعالیت سامانه بارشی طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

اکبری از فعالیت امواج پایانی سامانه اخیر و رطوبت حاکم در جو لرستان خبر داد و گفت: ابرناکی، افزایش پوشش ابر، بارش‌های به‌ شکل پراکنده و همراه با رعدوبرق در برخی از مناطق این استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با تأکید به اینکه موج بارشی اخیر امشب به‌طور کامل از جو این استان خارج می‌شود، ابراز کرد: شرایط بارشی روزهای جمعه و شنبه هفته آینده آرام و پایدار است.

اکبری با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی طبق الگوهای بارشی از یکشنبه و دوشنبه هفته آینده وارد جو این استان می‌شود، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی لازم در صورت تثبیت این سامانه انجام می‌شود.

وی با تأکید به اینکه مجموع بارش نقاط مختلف لرستان به‌صورت پیوسته و نقطه‌ای از ابتدای سال زراعی تاکنون 348 میلی‌متر است، افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش و در مقایسه با دوره آماری بلندمدت نیز 3 درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 644/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir