جزئیات استفاده از کالابرگ الکترونیکی در لرستان اعلام شد

جزئیات استفاده از کالابرگ الکترونیکی در لرستان اعلام شد
شناسه خبـر : ۱۱۹۸۴۱ سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۶۲۰ فروشگاه در استان آماده خدمت رسانی در زمینه کالابرگ الکترونیکی هستند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سیروس ابراهیمی امشب در جمع خبرنگاران رابطه با نحوه اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و طرح کالابرگ الکترونیکی در استان توضیحاتی ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کالابرگ الکترونیکی قرار است ۱۰ قلم از کالاهای اساسی توسط دولت به یارانه بگیران ارائه شود که این اقلام شامل: شیر، ماست، پنیر، مرغ کشتار روز، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: دولت برای این اقلام نرخ مصوب را تعیین کرده و این به معنای پایین بودن قیمت آنها نسبت به نرخ بازار است و مردم می‌توانند بصورت دلخواه از این طرح استفاده کنند.

 ابراهیمی تصریح کرد: به این منظور در سطح کشور ۲۳ هزار فروشگاه در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۶۲۰ فروشگاه در سطح استان لرستان در حال حاضر آماده خدمت‌رسانی هستند و مردم با مراجعه به فروشگاه‌های مذکور می‌توانند کالای مورد نیاز خود را به نرخ مصوب تهیه و ما به تفاوت قیمت را نسبت به نرخ روز از محل کارت یارانه‌ای که در اختیار دارند به فروشنده پرداخت نمایند.

وی بیان داشت: طرح جدید آرد و نان در استان لرستان از ۳۰ بهمن ماه جاری همزمان با ۱۸ استان دیگر کلید خورده است که طی آن، خبازانی که آرد تحویل می‌گیرند باید تراکنش ده روزه حساب خود را که مربوط به ماه قبل است هر ده روز یکبار برای دریافت سهمیه ارائه دهند که این کار در استان لرستان در ۲ نوبت انجام شده و در این بیست روز در نوبت اول ۴۱۲ تن آردیعنی ۵ درصد و در ده روز دوم ۲۹۷ تن آرد یعنی سه و نیم درصد صرفه جویی داشته‌ایم و این به معنای جلوگیری از خروج غیرقانونی آرد از شبکه است.

معاون اقتصادی استاندار با مفید دانستن این طرح گفت: این روش کنترل شیوه بسیار خوبی است و با گذشت زمان میزان مصرف آرد، بهینه، واقعی و شفاف‌تر می‌شود.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir