تصویب ۷۰۰ میلیارد تومان برای امهال تسهیلات کشاورزان

تصویب ۷۰۰ میلیارد تومان برای امهال تسهیلات کشاورزان
شناسه خبـر : ۱۱۹۴۶۷ شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برای امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده از خشک‌سالی مصوب شده است که امیدواریم این اعتبار در بهمن‌ماه امسال ابلاغ شود.

به گزارش موج خبر از کوهدشت، صفدر نیازی شهرکی ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های آب‌و‌خاک این شهرستان اظهار داشت: تکمیل هفت ایستگاه پمپاژ در کوهدشت به 110 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این پروژه‌ها 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه مصوب شده است که آب برخی از پمپاژهای کوهدشت را از حوضه کرخه تأمین کنیم، افزود: همچنین تکمیل این پروژه‌ها را از طریق منابع استانی و منابع ملی پیگیری می‌کنیم.

معاون آب‌وخاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و ارتقای راندمان آبیاری در اراضی عنوان کرد: لرستان پروژه‌های خوبی را در این حوزه در دستور کار دارد و تخصیص خوبی را برای اجرای این بخش ابلاغ کرده‌ایم.

وی الگوی کشت را یکی از موضوعات مورد توجه وزیر جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد: این موضوع که در وزارت جهاد کشاورزی مغفول مانده بود امسال به استان‌های کشور ابلاغ شد و ستادهایی پیرامون اجرای الگوی کشت تشکیل شد.

نیازی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت باید با توجه به منابع آبی، بافت خاک، اقلیم و فرهنگ کشاورزان مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: 15 محصول ازجمله گندم جزو محصولات استراتژیک کشور بوده و حمایت‌های ویژه‌ای نیز از این محصول در دستور کار است.

معاون آب‌وخاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افت آب‌های زیرزمینی در کوهدشت تصریح کرد: ما در این شهرستان باید به‌سمت کشت محصولاتی با نیاز آبی اندک برویم و سازه‌هایی را احداث کنیم که راندمان آبیاری را در اراضی کشاورزی ارتقا دهد.

نیازی با اشاره به حمایت دولت از کشاورزان در تأمین حوزه‌های زیرساختی و تسهیلات اظهار داشت: مصوبات سفر رئیس‌جمهور را در کوهدشت تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 700 میلیارد تومان برای امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده از  خشک‌سالی مصوب شده است که امیدواریم این اعتبار در بهمن‌ماه امسال ابلاغ شود و در صورت تأمین سهم لرستان اختصاص می‌یابد، افزود: این مبلغ در سال گذشته هزار میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/ 644/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir