افزایش پرونده‌های ورودی در حوزه مشکلات اقتصادی به دادگاه‌ها

افزایش پرونده‌های ورودی در حوزه مشکلات اقتصادی به دادگاه‌ها
شناسه خبـر : ۱۱۹۲۷۷ سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

رئیس اسبق دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد گفت: در حوزه مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و آسیب‌های اجتماعی شاهد افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری بوده و هستیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حسین رضا دلفان عصر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب این شهرستان اظهار کرد: یک سوم کل پرونده‌های استان وارد سیستم دادگاه‌های عمومی و انقلاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ شعبه حقوقی، ۱۰ شعبه کیفری ۲، ۴ شعبه دادگاه خانواده و ۲ شعبه دادگاه انقلاب در دادگستری استان فعال هستند.

رئیس اسبق دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله خود در این مجموعه، افزود: همواره تلاش کردیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم و هر سال در ارزیابی‌ها مثبت بودیم.

دلفان بیان داشت: با این وجود در حوزه مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و آسیب‌های اجتماعی شاهد افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری بوده و هستیم.

وی، تعداد پرونده‌های ورودی شعب خانواده در سال گذشته را ۷ هزار و ۳۰۰ عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که در ۹ ماهه امسال این میزان پرونده ورودی به ۷ هزار و ۵۰۰ فقره رسیده است.

رئیس اسبق دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد ادامه داد: مجموع پرونده‌های ورودی در شعب حقوقی طی سال گذشته، ۱۸ هزار و ۹۷۴ فقره بوده که در ۹ ماهه امسال به ۱۸ هزار و ۸۳۶ پرونده رسیده است.

دلفان، مجموع پرونده‌های شعب کیفری ۲ در سال گذشته را ۱۵ هزار و ۷۶۴ فقره خواند و افزود: این میزان پرونده در ۹ ماهه امسال به ۱۳ هزار و ۳۰۰ ففره رسیده است.

وی با بیان اینکه میانگین وقت رسیدگی در دادگاه‌های خانواده ۲۸ روز است، گفت: این میزان وقت در شعب حقوقی ۴۸ روزه، در شعب کیفری ۶۵ روزه و در دادگاه انقلاب ۱۰۵ روزه است.

رئیس اسبق دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد بیان داشت: موجودی پرونده ۱۷ شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد کمتر از ۱۰۰ فقره است، ۶ شعبه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرونده و تنها ۵ شعبه در مرکز استان دارای بیش از ۲۰۰ پرونده موجودی هستند.

دلفان ،کل موجودی دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد با ۳۴ شعبه را ۲ هزار و ۶۰۰ فقره عنوان و خاطرنشان کرد: در این مجموعه ۹۹ درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی و دادرسی الکترونیکی ۷۴ درصد است.

وی، حفظ کرامت را لازمه کار در مجموعه دادگستری دانست و این مهم را وظیفه و رسالت و یک شاخص خدمت‌گذاری در دستگاه قضایی بیان کرد.

رئیس اسبق دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد ادامه داد: در بحث رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای دانش‌بنیان هیچ تولیدکننده‌ای به زندان فرستاده نشد و هیچ کارخانه‌ای را تعطیل نکردیم.

دلفان با بیان اینکه بدنبال ایجاد بستر آرام برای فعالیت همکاران بودم، گفت: به همین جهت کمترین مشکلات در حوزه دادگاه‌های عمومی و انقلاب را داشتیم.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir