سهم صادرات لرستان به عراق مناسب نیست

سهم صادرات لرستان به عراق مناسب نیست
شناسه خبـر : ۱۱۹۲۶۲ سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

معاون اقتصادی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه سهم صادرات لرستان به عراق سهم بسیار ‌مناسبی نیست، گفت: امیدواریم شاهد مراودات بیشتر از طریق عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک مبادله کالا و ارتباطات روزافزون باشیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سیروس ابراهیمی  ظهر امروز در همایش تجاری لرستان و عراق و افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به نزدیک بودن شرایط فرهنگی، مذهبی، تاریخی و دینی مشترک ایران با عراق، اظهار داشت: نگاه ما به کشور عراق همواره در طول تاریخ یک نگاه و رابطه دوستانه خانوادگی و در عین حال راهبردی بوده است. 

وی با بیان اینکه در کنار ارتباطات عمیق فرهنگی و دینی، مناسبات اقتصادی دو کشور نیز باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد، افزود: نگاه ما به ارتباطات عمیق‌تر با کشورهای همسایه به‌ویژه کشور عراق و اقلیم کردستان است. 

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه استان لرستان به‌واسطه داشتن فاصله نسبتاً مناسب و اشتراکات فرهنگی با کشور عراق و اقلیم کردستان سعی کرده با ارتباطات اقتصادی مناسب این روابط فرهنگی را نیز تحکیم ببخشد، بیان کرد: توجه و آشنایی به نقاط قوت استان در افزایش مراودات و مناسبات این دو کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به برخورداری استان لرستان از 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی، گفت:همچنین 22 میلیون مترمربع مرتع، 22 شهرک و ناحیه صنعتی، 2 منطقه ویژه اقتصادی فعال و 2 منطقه اقتصادی در این استان وجود دارد. 

ابراهیمی با بیان اینکه در حال ایجاد یکی از قطب‌های سنگ کشور در لرستان هستیم، عنوان کرد: لرستان در زمینه صنایع پتروشیمی، کشاورزی و غذایی نیز دارای قابلیت ها و توانایی های مناسبی است. 

وی با اشاره به اینکه لرستان رتبه‌های بالای در کشور در برخی از محصولات کشاورزی را دارا است، تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شده که بخشی از توانمندی‌های استان لرستان به معرض نمایش گذاشته شود. 

ابراهیمی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم با ایجاد 65 غرفه و 110 متقاضی در حوزه‌های مختلف صنعتی کشاورزی، دارویی، دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شما را با گوشه‌های از ظرفیت‌های تولید استان آشناتر کنیم، افزود: امیدواریم شاهد مراودات بیشتر از طریق عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک مبادله کالا و ارتباطات روزافزون باشیم.

معاون استاندار با بیان اینکه در حال حاضر صادرات لرستان به کشور عراق سهم بسیار ‌مناسبی نیست، تصریح کرد: این میزان صادرات شایسته این همه اشتراکات فرهنگی، قومی و مذهبی بین دو کشور نیست. 

وی با بیان اینکه لازم است صادرات استان به سرعت در مسیر رشد روزافزون قرار گیرد، عنوان کرد: انتظار می رود شاهد فصل نوینی در ارتباطات اجتماعی فرهنگی و به‌ویژه اقتصادی دو کشور باشیم.

انتهای پیام/641/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir