دولت بدنبال تعاملات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با کشورهای همسایه است

دولت بدنبال تعاملات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با کشورهای همسایه است
شناسه خبـر : ۱۱۹۲۶۰ سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق گفت: اولویت دولت سیزدهم اولویت در تعاملات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری کشورهای همسایه است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، نصرالله رشنودی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان با بیان اینکه ما با عراق و اربیل روابط پایدار داریم، عنوان کرد: همسایگی ، روابط فرهنگی، اجتماعی، مذهبی با کشور عراق برای ما بسیار مفید بوده است.

وی افزود: اما سوال اینجاست که آیا ما توانسته‌ایم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت و مشکلات عراق همواره در کنار آنها بوده و به آنها کمک کرده است.

رشنودی بیان کرد: ما تنها کشوری هستیم که در راستای فعالیت‌های اقتصادی و فنی و مهندسی شهید داده‌ایم که اتفاقا تعدادی از آنها متعلق به لرستان است.

وی در ادامه با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم اولویت در تعاملات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری کشورهای همسایه است، گفت: در این میان کشور عراق اولویت ویژه کشور است و در زمینه اقتصادی تعاملات قابل توجهی داریم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم تعاملات را افزایش و از یک طرفه به دو طرفه گسترش دهیم.

رشنودی با بیان اینکه لرستان در جنگ شاهراه ارتباطی بود و نقش اساسی داشت، افزود: اما بعد از جنگ توجه چندانی به استان نشد و این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط مستقیم و شناسایی نیازمندی کشور عراق است.

وی تاکید کرد: توانمندی‌های لرستان در حوزه گردشگری باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir