لرستان ظرفیت خوبی برای ارتباطات اقتصادی با عراق دارد

لرستان ظرفیت خوبی برای ارتباطات اقتصادی با عراق دارد
شناسه خبـر : ۱۱۹۲۵۸ سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: لرستان به واسطه فاصله مناسب با عراق از شرایط مناسبی برای ارتباطات اقتصادی برخوردار است، در این میان تحکیم روابط فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سیروس ابراهیمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان با بیان اینکه نگاه ما به کشور عراق روابط دوستانه، خانوادگی و راهبردی است، خاطر نشان کرد: اما مناسبات اقتصادی بین عراق و لرستان باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی افزود: لرستان به واسطه فاصله مناسب با عراق از شرایط مناسبی برای ارتباطات اقتصادی برخوردار است، در این میان تحکیم روابط فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان تاکید کرد: شناسایی ظرفیت‌های استان در راستای ارتباط اقتصادی تاثیر گذار است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه لرستان با ۸۰۰ هزار ه‍کتار زمین زراعی، دو میلیون جنگل ، ۲۲ شرکت و ناحیه صنعتی فعال، دو منطقه ویژه اقتصادی فعال و یک منطقه ویژه در حال راه‌اندازی است، عنوان کرد: لرستان به لحاظ وجود انواع سنگ تزیینی و ساختمانی، محصولات کشاورزی ، ماهیان سردابی و گردشگری ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا شناسایی ظرفیت‌های لرستان نقش مهمی در گسترش ارتباطات اقتصادی دو کشور دارد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان گفت: در این نمایشگاه بخشی از توانمندی‌های استان در ۶۵ غرفه و ۱۱۰ متقاضی به معرض نمایش گذاشته شده است.

ابراهیمی افزود: در این نمایشگاه در حوزه کشاورزی ، گردشگری، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دستی ظرفیت‌هایی عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم این نمایشگاه منجر به عقد تفاهم نامه‌ها و ارتباطات بیشتر در حوزه اقتصادی شود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه صادرات لرستان به عراق مناسب نبوده است، گفت: امیدواریم این نمایشگاه منجر به رشد صادرات شده و شاهد فصل نوینی از ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir