وجود ۸۰ هکتار بافت تاریخی در شهر خرم‌آباد

وجود ۸۰ هکتار بافت تاریخی در شهر خرم‌آباد
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۷۷ شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: حدود ۸۰ هکتار بافت تاریخی در شهر خرم‌آباد وجود دارد که نیازمند بهسازی و مرمت است.

به گزارش موج خبر، عطا حسن پور در صحن علنی شورای اسلامی شهر خرم آباد، اظهار داشت: خرم‌آباد یک شهر تاریخی است و باید اجرای هر گونه فعالیت عمرانی بر اساس ضوابط بافت تاریخی انجام شود.

وی، بیان داشت: خرم‌آباد با توجه به وجود غارهای اطراف شهر و همچنین آب، هوا، سوخت و پروتئین، بیش از ۵۰ هزار سال سابقه سکونت یا گذرگاه بشر بوده و این موجب شده در فهرست موقت ثبت جهانی آثار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه حدود ۸۰ هکتار بافت تاریخی در شهر خرم‌آباد وجود دارد که نیازمند بهسازی و مرمت است، افزود: آماده هرگونه همکاری با شهرداری خرم‌آباد در راستای حفظ و مرمت این بافت ارزشمند بر اساس ضوابط بافت تاریخی هستیم.

حسن‌پور، اضافه کرد: در راستای همکاری‌های دو جانبه در حال حاضر طرح تغییر کاربری خیابان افلاک به گذر پیاده به شورای ترافیک استان ارجاع شده که در صورت تصویب نهایی، به زودی عملیات اجرایی آن توسط شهرداری خرم‌آباد با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز می‌شود.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir