ظرفیت محصول انار در منطقه «تنگه سیاب» کوهدشت نیازمند برندسازی است

ظرفیت محصول انار در منطقه «تنگه سیاب» کوهدشت نیازمند برندسازی است
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۷۶ شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۱

کوهدشت- استاندار لرستان تاکید کرد: ظرفیت محصول انار در منطقه «تنگه سیاب» شهرستان کوهدشت باید برندسازی شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، فرهاد زیویار روز جمعه در جشنواره انار لرستان در منطقه «تشنگه سیاب» کوهدشت، اظهار داشت: شهرستان کوهدشت با ظرفیت ۴۰۰ هکتار انارستان متمرکز در «تنگه سیاب» و هزار و ۶۰۰ هکتار انارستان در مناطق کوهستانی ظرفیت بی‌بدیلی برای توسعه گردشگری است که علاوه بر رونق گردشگری کشاورزی با اشتغال‌زایی نیز همراه است.

وی با اشاره به اینکه انار میوه‌ای خاص است که در آیات قرآنی سوره‌های انعام و الرحمن به آن اشاره شده است، بیان کرد: انار میوه‌ای است که کشت آن در ایران قبل و بعد از اسلام سوابق دیرینه‌ای دارد و در کتیبه‌های تخت‌جمشید هم نقش انار مشهود است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: در منطقه «تنگ سیاب» کوهدشت کتیبه‌های به‌دست آمده که قدمتی قریب به یک هزار و ۸۰۰ سال از کشت این میوه را اثبات می‌کند.

زیویار، عنوان کرد: انار میوه‌ای سرشار از خواص مادی و معنوی است و این میوه از چوب درخت تا پوست میوه و دانه و آب آن کاربرد زیادی دارد به طوری که پیامبر گرامی اسلام (ص) انار را ارشد میوه‌ها دانسته‌اند که هم خیر دنیوی دارد و هم‌معنوی و کشت این میوه بهشتی در معیشت و رونق اقتصاد ما نیز برکاتی دارد.

وی، ادامه داد: انارستان‌های لرستان نیازمند توسعه هستند که در این زمین، دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه‌های مختلف زیرساخت‌های مورد نیاز را برای فعالیت بهتر باغداران و همچنین رفاه گردشگران فراهم کنند.

استاندار لرستان، تاکید کرد: ظرفیت انار در منطقه «تنگه سیاب» کوهدشت باید برندسازی شود که نیازمند برنامه‌ریزی و آمادگی بیشتر در بخش بازاریابی و حمایت از باغداران است و در این خصوص معاونت هماهنگی امور عمرانی و امور اقتصادی استان در دعوت از سرمایه‌گذاران بزرگ، همکاری قابل توجهی با باغداران داشته باشد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir