کوهدشت به عنوان قطب تولید انار و محصولات جانبی آن در کشور مطرح شود

کوهدشت به عنوان قطب تولید انار و محصولات جانبی آن در کشور مطرح شود
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۶۶ پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

استاندار لرستان با اشاره به وجود ۲ هزار هکتار باغات انار در مناطق سیاب، کوهنانی و طرهان کوهدشت، گفت: باید شرایطی فراهم شود که شهرستان کوهدشت به عنوان قطب تولید انار و محصولات جانبی آن در کشور مطرح شود.

به گزارش موج خبر از کوهدشت، فرهاد زیویار  عصر امروز در جشنواره انار سیاب کوهدشت با بیان اینکه معاونین عمرانی و اقتصادی استانداری هفته آینده جلسه ای را با رویکرد بررسی و رفع مشکلات انارستان های کوهدشت برگزار خواهند کرد، اظهار داشت: معاونت عمرانی در بخش زیرساختی به ویژه راه های دسترسی این انارستان ها پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

جشنواره "صد دانه یاقوت" و آموزش تولید و شناخت خواص انار

وی با بیان اینکه هفته گذشته مذاکرات موثری در تهران با هدف سرمایه گذاری در انارستان های کوهدشت انجام دادیم، افزود: ظرفیت میوه انار در کشور بسیار خوب بوده اما متاسفانه در لرستان هنوز در ابتدای راه است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در شرایطی که جشنواره های ملی انار برگزار می شود، استان ما هنوز نتوانسته به صورت کمی حضور داشته باشد، عنوان کرد: 400 هکتار باغ انار در منطقه سیاب و 1600 هکتار در بخش های کوهنانی و طرهان وجود دارد که باید با برنامه ریزی منظم در برندسازی، بازاریابی و حمایت از باغداران این صنعت مهم را به نقطه اوج برسانیم. به طوری که بتواند به عنوان یک قطب در تولید انار و محصولات جانبی آن رقابت کند.

انتهای پیام/641/ن

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir