کلنگ زنی ساخت سرای متأهلی دانشجویان دانشگاه لرستان

کلنگ زنی ساخت سرای متأهلی دانشجویان دانشگاه لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۶۴ پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر احمدرضا دالوند، معاون عمرانی استاندار لرستان و دکتر مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، کلنگ ساخت سرای متأهلی دانشجویان دانشگاه لرستان در سایت مرکزی این دانشگاه، بر زمین زده شد.

به گزارشموج خبر لرستان ، دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، در آیین کلنگ‌زنی ساخت سرای متأهلی دانشجویی سایت مرکزی دانشگاه لرستان، به خبرنگاران گفت: براساس سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت علوم، تاکنون بسترها و مقدمات لازم برای ساخت 3500 واحد خوابگاهی دانشجویان متأهل کشور اجرا شده است.

دکتر داداش‌پور توضیح داد: دانشگاه لرستان از جمله دانشگاه‌هایی در کشور است که خوابگاه دانشجویان متأهل ندارد و خوشبختانه شاهد کلنگ‌زنی این پروژه هستیم.

وی افزود: در سراسر کشور حدود 87 دانشجوی متأهل وجود دارد که این آمار نشان می‌دهد تلاش مضاعفی باید صورت بگیرد تا سراهای دانشجویی مناسب دانشجویان متأهل ساخته شوند و خوشبختانه رویکرد دولت سیزدهم و وزارت علوم، توجه به این موضوع است.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، بیان کرد: «براساس سیاست‌های دولت سیزدهم، تفاهم‌ نامه‌ای بین وزارت علوم با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است تا تعداد 200 هزار واحد خوابگاهی در سراسر کشور برای دانشجویان متأهل تا سال 1404 ساخته شود.
دکتر هاشم داداش‌پور، تصریح کرد: برمبنای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعداد 200 هزار واحد خوابگاهی دانشجویان متأهل در سراسر کشور تا سال 1404 بایستی ساخته شود که اگر این مهم، به‌صورت کامل محقق شود، یک جهش بزرگ در راستای تأمین خوابگاه‌های دانشجویان متأهل در نظام آموزش عالی کشور است.

وی در بخشی از گفته‌هایش، از استاندار لرستان (دکتر فرهاد زیویار) به خاطر کمک به اجرای این پروژه زیرساختی دانشگاه لرستان، قدردانی کرد.
ساخت سراهای دانشجویان متأهل برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.


دکتر سیدحسام الدین حجازی، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان در این رابطه به خبرنگار اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان گفت: «کلنگ‌زنی ساخت سرای دانشجویان متأهل دانشگاه لرستان یک گام مهم در راستای حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت است.
دکتر حجازی افزود: ایجاد سراهای دانشجویان متأهل، خود به خود، بسترساز تشویق دانشجویان به ازدواج و تشکیل خانواده است.
وی تشریح کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه لرستان دارای زمین کافی است تلاش کرده‌ایم به سرعت مقدمات و بسترهای ساخت سراهای دانشجویان متأهل، فراهم شود.
معاون دانشجویی دانشگاه لرستان تشریح کرد: اگر بخواهیم برای سایت دانشگاه لرستان در شهرستان خرم‌آباد و سایر مراکز اقماری وابسته به دانشگاه لرستان در شهرهای الشتر، نورآباد، پلدختر و کوهدشت، سراهای دانشجویان متأهل به اندازه کافی ایجاد کنیم آنچه مدنظر ماست در مجموع ساخت تعداد 2 هزار واحد خوابگاهی دانشجویان متأهل در سطح استان است.

دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، تصریح کرد: کوشش ما این است که از ظرفیت‌های صندوق رفاه دانشجویان، کمک‌های وزارت راه و شهرسازی، وزارت علوم و بانک‌ها برای ساخت هرچه سریع‌تر سراهای دانشجویان متأهل دانشجویان متأهل دانشگاه لرستان در خرم‌آباد و مراکز اقماری دانشگاه لرستان که در برخی شهرهای استان هستند استفاده کنیم.

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir