خبر خوب ‌برای کشاورزان خسارت‌دیده سیل ۹۸/ دولت تسهیلات بلاعوض ‌پرداخت می‌کند

خبر خوب ‌برای کشاورزان خسارت‌دیده سیل ۹۸/ دولت تسهیلات بلاعوض ‌پرداخت می‌کند
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۵۹ پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده سیل ۹۸پرداخت کنیم گفت: طرحی را به هیئت دولت دادیم که در صورت موافقت به صاحبان خودروهای خسارت دیده کمک می‌شود.

محمد حسن نامی در گفت وگو با خبرنگار موج خبر در  پلدختر، با بیان اینکه‌شهرستان پلدختر ظرفیت های بسیار خوبی دارد که باید تقویت شوند اظهار داشت: سیلاب 98 خساراتی را به این شهرستان وارد کرده که قسمتی از این مشکلات برطرف شده و قسمت‌هایی مثل 900 متر دیواره ساحلی شهر پلدخترباقی مانده که باید برای ادامه احداث آن اعتبار پیش بینی شود تا شهر را از خطر سیلاب‌های احتمالی آینده ایمن کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از رودخانه کشکان نیاز به اصلاح مسیر دارد که باید این کار انجام شود افزود: دو مرکز پمپاژ کشاورزی در حال احداث است که  با تکمیل آنها می‌تواند کمک شایانی به کشاورزی منطقه شود و درآمد تعداد زیادی از مردم را تامین کند که در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم که با هماهنگی با وزرات نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی و اعتبارات ستاد بحران مشکلاتی که هنوز برطرف نشده را حل کنیم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر پیگیری مشکلات پساسیل پلدختر عنوان کرد: هزار و961دستگاه خودرو در سیلاب سال 98 دچار خسارت شدند که این خودروها اصولا باید بیمه بدنه می بودند که  متاسفانه   ازاین طریق نتوانستیم وجهی را برای کسانی که خودروهایشان را از دست دادند دریافت کنیم ولی اخیرا گردش کاری را به هیئت دولت داده و از هیئت دولت و معاون اول رئیس جمهور درخواست کردیم که کارخانه‌های سازنده داخلی در قبال دریافت وجه با همان قیمت فروش کارخانه، خودرو در اختیار مردم قرار دهد که امیدوارم به زودی نتیجه بگیریم تا پاسخگوی  مردمی را که خودروهایشان را در سیلاب از دست دادند باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه مردم موضوع بیمه خودرو و اماکن را جدی بگیرند بیان کرد:تنها راهی که می تواند به سرعت پاسخگو باشد همین بیمه است و بیمه جهاد کشاورزی اگر چه نیاز به تقویت دارد و باید شرایط سهل تر شده تا صاحبان اماکن،دامداران وکشاورزان بتوانند به راحتی بیمه شوند و بیمه هم پاسخگو باشد که دولت این موضوع را در دست بررسی دارد. 

نامی گفت:رئیس جمهور در همه کارها و بحرانها تاکید می‌کنند هر جا بحث منافع دولت و مردم پیش می آید کفه را به نفع مردم در نظر بگیرید.

وی با اشاره به اینکه در زلزله کوهرنگ 508واحد مسکونی تخریب شد که دولت 1500واحد مسکونی را بازسازی کرد تصریح کرد:در زلزله خوی هزار و 408 واحد مسکونی تخریب شد که تعداد زیادی از واحدهای مسکونی مردم را که به لحاظ مقاومت استحکام خوبی نداشتند جز تخریب و بازسازی قرار دادیم. 

معاون وزیر کشور با اشاره به زمین های تخریب شده در سیل 98 و ضرورت کمک به کشاورزان خسارت دیده خاطر نشان کرد:بخشی از خسارت زمین های کشاورزی باید با اصلاح مسیر رودخانه تامین شود و تلاش می کنیم تسهیلات بلاعوض به کشاورزان کمک و باید خسارت به این کشاورزان پرداخت شود.

انتهای پیام/646/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir