احداث سدهای بن لار و چولهول در دستور کار دولت قرار گیرد

احداث سدهای بن لار و چولهول در دستور کار دولت قرار گیرد
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۵۷ پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از بحران احداث سدهای چولهول و لار در دستور کار قرار گیرد گفت: دولت تسهیلاتی برای صاحبان خودروهای خسارت دیده از سیل ۹۸ در نظر بگیرد.

به گزارش موج خبر از  پلدختر،سیدحمیدرضا کاظمی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر که در سالن جلسات بخشداری معمولان  برگزار شد با بیان اینکه برای تکمیل پمپاژ‌های پلدختر به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار داشت: 450 متر از دایک حفاظتی معمولان و 1200 متر از دیواره ساحلی شهر پلدختر باقی مانده که برای تکمیل این دیواره‌ها و رفع خطر سیلاب از این شهرها  به اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه تکمیل پل ابراهیم آباد توسعه شهر معمولان را در پی دارد، افزود: پل برگلان سوخته و زمین‌های کشاورزی  تخریب شده از سیل 98 هنوز تعیین تکلیف نشده است.

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی به ضرورت استمهال وام‌های سیل زدگان تاکید ‌کرد و ادامه داد:‌ طغیان رودخانه‌های چولهول و بن لار 30 درصد از عوامل ایجاد سیلاب ویرانگر سال 98 است که ضرورت دارد سدهای چولهول و بن لار برای پیشگیری از وقوع بحران در منطقه احداث شود.

وی بیان کرد: رفع خطر از گلزار شهدای معمولان باید هر چه سریعتر انجام شود تا شرمنده مردم و خانواده های شهدای این شهر نشویم.

کاظمی گفت: 950 ‌خودرو در استان لرستان در سیلاب سال 98 دچار خسارت شدند که 700 دستگاه مربوط به شهرستان پلدختر است که ضرورت دارد دولت برای کمک به صاحبان این خودروها تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/646/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir