رویکرد دانشگاه‌ها باید تغییر کند

رویکرد دانشگاه‌ها باید تغییر کند
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۵۶ پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: دانشگاه باید رویکرد خود را به گونه‌ای تغییر دهد که بجای انبوه جوانان فارغ التحصیل بیکار از دانشگاه‌ها، جوانان فناور و توانمند فارغ التحصیل به سمت پارک‌های علم و فناوری بیایند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سیروس ابراهیمی در اولین رویداد تانا که با حضور مشاور معاون فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه این رویداد یکی از بهترین رویدادهای استان است، اظهار کرد: این رویداد با هیچ یک از برنامه‌ها و کارهای اقتصادی و عمرانی در استان قابل مقایسه نیست و می‌توان گفت آشتی بین علم و صنعت، کشاورزی، دامپروری و خدمات است.

وی افزود: امیدواریم این آشتی دائمی باشد و بتوانیم از ظرفیت جوانان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها در رونق اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: دانشگاه باید رویکرد خود را به گونه‌ای تغییر دهد که بجای انبوه جوانان فارغ التحصیل بیکار از دانشگاه‌ها، جوانان فناور و توانمند فارغ التحصیل به سمت پارک‌های علم و فناوری بیایند، تا با امکاناتی که پارک در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد راه نو، حرف نو و روش نو ایجاد کنند.

ابراهیمی گفت: لرستان با وجود تنوع فرهنگی و قومیتی و شرایط اقلیمی مناسب؛ در وضعیت نامناسبی است ، علت آن هم این است که هم افزایی نکرده‌ایم همچنین دانش به کمک تولید، خدمات و گردشگری نیامده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم و پیگیر هستیم این قدم خوبی که در مملکت با بیدار باش مقام معظم رهبری شروع به حرکت کرده را نگذاریم متوقف شود.

شناسایی ۱۴۳ نیاز استان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان نیز در این رویداد با بیان اینکه از شهریورماه امسال پارک علم و فناوری لرستان نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان را احصا و از سوی دیگر توانمندی‌های واحدهای فناور و دانش بنیان استان را در حل این نیازها و مسائل را سنجش کرد، افزود: ماحصل این پیگیری شناسایی ۱۴۳ نیاز و مسئله از سوی دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان و اعلام آمادگی واحدهای فناور و دانش بنیان جهت رفع تعداد ۲۸ مورد از این نیازها بود.

فرهاد نامداری بیان کرد: با توجه به مذاکرات و توافقات صورت گرفته، در مجموع تعداد ۲۲ قرارداد منعقد و بسته به سطح فناوری عرضه شده؛ پارک علم و فناوری لرستان از هر کدام از قراردادها تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir