رشد ۵۰ درصدی اشتغال‌زایی در شرکت‌های دانش بنیان در کشور

رشد ۵۰ درصدی اشتغال‌زایی در شرکت‌های دانش بنیان در کشور
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۲۷ سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

معاون وزارت علوم گفت: سهم شرکت‌های دانش بنیان از اشتغال ۱۱۱ هزار نفر بوده، سال گذشته ۳۵ هزار نفر اشتغالزایی در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد داشتیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، علی خیرالدین امشب در حاشیه برگزاری کارگروه استانی عملیاتی سازی شعار محوری سال در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ما در کشور ۵۳ پارک علم و فناوری و ۲۶۵ مرکز رشد داریم، اظهار کرد: ۷ هزار و ۷۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۹۵۰ شرکت نوع ۳ هستند.

وی افزود: با پیگیری معاونت فناوری وزارت علوم شرکت‌های دانش بنیان نوع ۳ نیز می‌توانند از تسهیلات و امتیازات شرکت‌های دانش بنیان نوع یک و ۲ می‌توانند استفاده کنند.

معاون فناوری وزارت علوم به اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: سهم شرکت‌های دانش بنیان از اشتغال ۱۱۱ هزار نفر بوده، سال گذشته ۳۵ هزار نفر اشتغالزایی در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد داشتیم.

خیرالدین بیان کرد: حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰ شرکت فناور داریم که ۲ هزار و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند.

وی با بیان اینکه رشد اشتغال‌زایی را در حوزه شرکت‌های دانش بنیان برای امسال ۱۸ درصد پیش بینی کرده بودیم، افزود: اما با حمایت‌های انجام شده ما شاهد رشد ۵۰ درصدی اشتغال در حوزه دانش بنیان مواجه بودیم.

معاون وزارت علوم با اشاره به اینکه حمایت معاونت فناوری از شرکت‌های دانش بنیان بیشتر برنامه محور است، عنوان کرد: با توجه به اندک بودن اعتبار معاونت فناوری نمی‌تواند در حوزه زیرساخت و تجهیزات هزینه کند، اما در قالب دستیار فناوری، طرح ترویج کارآفرینی، یارانه تجاری سازی و تانا حمایت‌هایی را انجام می‌دهد.

خیرالدین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان موضوع فضا است، توضیح داد: قرار شد دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، پردیس خصوصی و شهرک فناوری با کمک پارک در استان احداث شود تا شرکت‌های دانش بنیان را در آن مستقر کنیم.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir