تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ هزار دانشجو در طرح ملی ترویج کارآفرینی

تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ هزار دانشجو در طرح ملی ترویج کارآفرینی
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۲۵ سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

معاون وزرات علوم با اشاره به پیگیری طرح‌های مختلف فناورانه در وزارت علوم، گفت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح ملی ترویج کارآفرینی اشاره کرد که در مرحله اول آن ۳۰ هزار دانشجو تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، علی خیرالدین ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از CNC سه محوره فرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه پارک‌های علم و فناوری فاصله بسیار زیادی با دانشگاه‌ها دارند.

وی خاطرنشان کرد: دستیار فناوری یک طرح بسیار موفقی است که در سراسر کشور اجرایی شده و تا کنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در فاز نخست و در مدت ۶ ماه کار خود را شروع کرده‌اند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه پارک علم و فناوری لرستان در حد متوسط بین پارک‌های کشور قرار دارد، افزود: با توجه به پتانسیل‌های خوب استان از نظر منابع طبیعی و کشاورزی می‌توان بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کرد.

خیرالدین بیان داشت: طرح دستیار فناور انگیزه‌ای برای تضمین شغلی جوانان و تامین نیروی انسانی اجرایی می‌شود، ضمن اینکه دانشجویان در این طرح یک حقوق حداقلی نیز دریافت می‌کنند. 

وی با اشاره به پیگیری طرح‌های مختلف فناورانه در وزارت علوم، تصریح کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح ملی ترویج کارآفرینی اشاره کرد که در مرحله اول آن ۳۰ هزار دانشجو تحت پوشش قرار می‌گیرند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از تشکیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در استان‌ها خبر و ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۶۳ صندوق پژوهش و فناوری در کشور وجود دارد که بر اساس ماده ۳۴ ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۱ اجازه می‌دهد که ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استان‌ها برای حمایت از زیست‌بوم فناوری و پژوهش استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir