برداشت ۲ تن زعفران از اراضی لرستان/ تعاونی زعفران برای حذف دلالان تشکیل می‌شود

برداشت ۲ تن زعفران از اراضی لرستان/ تعاونی زعفران برای حذف دلالان تشکیل می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۸۰۱۲ دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از یک هزار هکتار اراضی کشاورزی که به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده حدود ۲ تن زعفران برداشت می‌شود.

محمد حسن کیانی فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر با اشاره به اینکه یک هزار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت زعفران است، عنوان کرد : بیشترین سطح زعفران در شهرستان کوهدشت کشت می‌شود، نیاز آبی کم همچنین سازگاری این محصول باعث شده ما بیشترین سطح کشت را در شهرستان داشته باشیم.

 وی افزود: از یک هزار هکتار اراضی کشاورزی که به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده حدود ۲ تن زعفران برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش برداشت زعفران داشته‌ایم، عنوان کرد: سال گذشته حدود ۱۹۰۰ تن برداشت شد در حالی که این میزان در سال زراعی جدید ۲ تن است.

کیانی فر افزود: در خصوص سطح زیر کشت زعفران نیز ده درصد افزایش داشته‌ایم، سال گذشته ۸۷۲ هکتار به کشت زعفران اختصاص پیدا کرد اما امسال به یک هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه چندین کارگاه بسته‌بندی زعفران در استان داریم، عنوان کرد: اما متاسفانه شاهد خارج شدن زعفران استان به صورت فله‌ای و صادرات آن با برند شهرهای دیگر انجام می‌شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تولید زعفران در استان خیلی بالا نیست، گفت: دنبال این هستیم که در آینده نزدیک تشکل یا تعاونی زعفران ایجاد کنیم که هم باعث حذف دلالان از بازار زعفران شود هم بهره‌برداران متحمل ضرر نشوند.

کیانی فر با بیان اینکه به دنبال توسعه کشت زعفران در استان هستیم، گفت: با پیش بینی تسهیلات از صندوق کارآفرینی شرایط را برای افزایش سطح زیر کشت زعفران فراهم کرده‌ایم، البته یکی از چالش‌های پیش روی ما عدم تناسب تسهیلات با نیاز متقاضیان است.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir