۲۰ توصیه تغذیه‌‌ای برای ماه مبارک رمضان + اینفوگرافی

۲۰ توصیه تغذیه‌‌ای برای ماه مبارک رمضان + اینفوگرافی
شناسه خبـر : ۱۱۷۷۹ جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

رعایت اصل تعادل، تناسب و تنوع در رژیم غذایی از اصول اصلی یک رژیم غذایی سالم است؛ پیروی از یک رژیم غذایی سالم در ماه مبارک رمضان می‌‌تواند متضمن سلامتی افراد باشد و از بروز تشنگی و گرسنگی بیش از حد در طول روز جلوگیری کند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ رعایت اصل تعادل، تناسب و تنوع در رژیم غذایی از اصول اصلی یک رژیم غذایی سالم است.

پیروی از یک رژیم غذایی سالم در ماه مبارک رمضان می‌‌تواند متضمن سلامتی افراد باشد و باعث پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌‌های مزمن شود.

در این مطلب نکاتی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم در ماه مبارک رمضان آورده‌‌ایم:

1. هرگز وعده سحری را فراموش نکنید. گرسنگی طولانی می‌تواند در صورت رعایت نکردن اصول تغذیه صحیح در وعده سحر و افطار و یا حذف یکی از وعده‌ها به ویژه وعده سحری، موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و احتمال ابتلاء به بیماری کووید ١٩ را افزایش دهد.

2. از انواع میوه به جای آب میوه استفاده کنید.

3. از مصرف نوشیدنی‌‌های صنعتی که حاوی قند بالا و فاقد فیبر هستند بپرهیزید.

4. افطار خود را با خرما آغاز کنید.

5. از نوشیدن چای، قهوه و کولا که حاوی کافئین و مضر است، بپرهیزید.

6. دریافت غذاهای سرخ‌‌شده، پرادویه و نمک، چرب و فرآوری شده را کاهش دهید.

7. غذای خود را از افطار تا سحر به سه وعده سبک تقسیم کنید.

8. آب به اندازه کافی بنوشید و از نوشیدن آب سرد و یخ به ویژه در هنگام افطار جددا خودداری کنید.

9. سالادهای سبزرنگ، آب زیادی برای بدن فراهم می‌‌کند.

10. از سوپ‌‌ها در وعده غذایی سحر و افطار استفاده کنید و در سوپ خود از جو، هویج، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، تره، جعفری، اسفناج، گشنیز، بروکلی، پیاز، انواع جوانه‌‌ها و تکه‌‌های مرغ استفاده کنید.

11. در وعده سحر از میوه‌‌های فضل میتوانید استفاده کنید.

12. از نان‌‌های سبوس‌‌دار و انواع جوانه‌‌ها در وعده‌‌های غذایی خود استفاده کنید.

13. مصرف انواع مختلف میوه‌‌ها و گروه سبزی‌‌های رنگارنگ و با رنگ‌‌های متفاوت می‌‌تواند سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهد.

14. از گروه شیر و لبنیات طبیعی در فاصله افطار تا سحر استفاده کنید.

15. استفاده از حبوبات و آجیل‌‌ها می‌‌تواند در تقویت سیستم ایمنی نقش داشته باشد.

16. از خورشت‌‌های سبز مانند خورشت قورمه، کرفس، کنگر و ... استفاده کنید. مصرف این خورشت‌‌ها می‌‌تواند باعث پیشگیری از بروز یبوست در طول روز شود.

17. تأمین پروتئین مورد نیاز بدن از طریق منابعی مانند گوشت گوسفندی و تخم‌‌مرغ که حاوی مواد معدنی نظیر آهن و روی و برخی انواع ویتامین‌‌ها هستند می‌‌تواند در تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از کم‌‌خونی و ضعف موثر باشد؛ از خوردن گوشت گاو، گوساله پرهیز کنید.

18. از پرخوری و درهم‌‌خوری بپرهیزید.

19. غذا را خوب بجوید؛ بین هر دو قاشق غذا، قاشق را کنار بگذارید و مواد غذایی را بین 16 تا 40 بار بجوید.از مصرف آب در بین غذا بپرهیزید.

20. از مصرف آب قبل از غذا، در بین غذا و تا یک ساعت بعد از غذا بپرهیزید.

گفتنی است موارد توصیه شده، توصیه‌‌هایی کلی هستند و افراد مبتلا به بیماری‌‌های کلیوی، قلبی-عروقی، فشار خون، دیابت، نقرس، انواع سرطان‌‌ها و ... رژیم غذایی خاص خود را دارند؛ برای دریافت راهنماهای رژیم غذایی می‌‌توانید از اپلیکیشن تاک استفاده و یا به متخصصین تغذیه مراجعه کنید.

​​​​​​

انتهای پیام/

منبع خبر: تسنیم

شرایط تبلیغات