لرستان| طرح ملی مسکن در کوهدشت و رومشکان اجرا شود

لرستان| طرح ملی مسکن در کوهدشت و رومشکان اجرا شود
شناسه خبـر : ۱۱۷۷۴ پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

گروه استان‌ها- نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با بیان اینکه طرح ملی مسکن در این شهرستان‌ها اجرا نشده‌است، گفت: حق مردم کوهدشت و رومشکان برای بهره‌مندی از طرح ملی مسکن ضایع نشود.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: طرح ملی مسکن در کوهدشت و رومشکان به انجام نرسیده‌است و این نقیصه باید برطرف شود تا حق مردم این شهرستان‌ها ضایع نشود.

وی افزود: مشکل مسکن در شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان با طرح ملی مسکن برطرف می‌شود و با احداث این پروژه‌ها نیز اشتغال ایجاد می‌شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: چهارخطه کوهدشت- خرم‌آباد با مشکل آسفالت روبه‌روست و باید این مشکل رفع شود تا این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: کوهدشت منابع‌طبیعی غنی و جنگل‌های ارزشمندی دارد، اما هرساله شاهد وقوع آتش‌سوزی در مراتع و اراضی ملی این شهرستان هستیم.

مبلغی با بیان اینکه از ابتدای پل سیمره تا انتهای رومشکان با وجود وسعت زیاد فاقد پاسگاه جنگلی‌ست، گفت: راه‌اندازی پاسگاه‌های جنگلی و استخدام نیروی انسانی در مناطق مختلف کوهدشت می‌تواند به مهار آتش در همان مراحل اولیه کمک کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با تأکید به اینکه بودجه مناسبی برای بیمارستان رازی کوهدشت در سال  1400 تعیین شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان نیز در تسریع عملیات احداث این پروژه تلاش کند.

مبلغی با اشاره به ظرفیت انارستان زیرتنگ سیاب کوهدشت اظهار داشت: انار این باغات می‌تواند به یک برند برای لرستان و غرب کشور تبدیل شود و کیفیت انار این منطقه قابل‌مقایسه با سایر نقاط نیست.

وی افزود: دانشگاه ملی کوهدشت هنوز دارای دو رشته است، باید دانشگاه لرستان اقدامات لازم را برای افزایش رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه انجام دهد.

انتهای پیام/ 644/ ت

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir