وجود ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی در لرستان/ تلاش برای برچیدن مدارس «سنگی»

وجود ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی در لرستان/ تلاش برای برچیدن مدارس «سنگی»
شناسه خبـر : ۱۱۷۰۱۹ دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به وجود هزار مدرسه تخریبی در این استان، از تلاش برای برچیدن ۴۵ مدرسه «سنگی» در لرستان خبر داد.

یونس بهاروند ایران نیا در گفت و گو با خبرنگار موج خبر در سخنانی اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید در لرستان، ۱۶ مدرسه احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

وی عنوان کرد: در قالب این ۱۶ مدرسه، ۳۸ کلاس درس احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان ۵۰۰ مدرسه کانکسی داریم افزود: ۱۱۲ مورد از اینها بالای ۱۰ دانش آموز دارند.

بهاروند با اشاره به اجرای طرح شهید «پناهی» با کمک خیرین مدرسه ساز در لرستان در راستای برچیدن مدارس «سنگی» گفت: در استان نزدیک به ۴۵ مدرسه «سنگی» داریم، از این تعداد پنج مورد بالای ۱۰ دانش آموز و بقیه زیر ۱۰ نفر دانش آموز دارند.

وی با تاکید بر اینکه این مدارس «سنگی» باید برچیده شوند ادامه داد: در این راستا با اختصاص ۱۱۲ کانکس با ظرفیت بالای ۱۰ نفر دانش آموز در قالب طرح شهید «پناهی» و همچنین کمک خیرین کشوری باید این مدارس «سنگی» برچیده شود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تاکید بر اینکه قطعاً حضور خیرین در این رابطه خیلی می‌تواند مؤثر باشد گفت: به طور حتم اگر خیرین پای کار نباشند، کار مدرسه سازی به خوبی پیش نخواهد رفت.

بهاروند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان حدود چهار هزار مدرسه داریم افزود: از این تعداد، هزار و ۵۰۰ مورد مستحکم هستند که بعد از انقلاب و در سال‌های اخیر از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین ساخته شده اند.

وی با بیان اینکه همچنین هزار و ۵۰۰ مدرسه دیگر استان نیاز به مقاوم سازی دارند عنوان کرد: این مدارس مستحکم هستند اما باید هزینه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود تا مقاوم شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اینکه همچنین در استان هزار مدرسه تخریبی داریم تصریح کرد: عمق محرومیت به گونه‌ای است که با یک سال فعالیت برطرف نمی‌شوند، نمی‌توان همه این مدارس را در یک سال یا دو سال مقاوم سازی و احداث کرد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir