خبرنگار نباید جای عقل و احساس را عوض کند

خبرنگار نباید جای عقل و احساس را عوض کند
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۲۴ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه با غول فضای مجازی مواجه هستند که باید با آن‌ها مقابله کنند.

به گزارشموج خبر لرستان، مرتضی کشکولی، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن شهید آوینی برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی به‌عنوان پدیده جدید عصر حاضر معجونی از حاکمیت توده مردم و ارزش‌های اسلامی است‌.

وی ادامه داد: اولین بار است که اسلام با کمک حاکمیت مردم حاکمیت را بدست می‌آورد.

کشکولی عنوان کرد: سر و کار اصحاب قلم با اندیشه و فکر مردم است، مهندسی اذهان بشر با اصحاب رسانه، قلم و گویندگان و خبرنگاران شکل می‌گیرد و جمهوری اسلامی با اینکه جنگ‌های نرم و سخت را پشت سر گذاشته، فکر و اندیشه‌اش با دنیا درگیر است و همان علت توفیقات مستمر ماست.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، بیان کرد: از بدو سقوط پهلوی و روی کار آمدن انقلاب چهار شعار را روی دست قرار دادیم که هیچ تعارضی با شخصی نداشت الی اینکه با فکر و اندیشه مستعمران و مستبدان مخالفت داشت که همین منطق تومار جهان مستکبر و مستبدین و استعمارگران و همه را پیچاند و درگیری آن‌ها با همین منطق بود.

وی عنوان کرد: حرف ما فرهنگی بود اما آن‌ها گفتند این منطق را باید به زور با کودتاها و جنگ‌های مختلف در نطفه خفه کرد.

کشکولی تصریح کرد: ما در جنگ هشت ساله نیز منطقمان را اعلام کردیم، گفتیم نمی‌خواهیم زیر بار زور برویم لذا ۴۳ سال است بستر همه این درگیری‌ها همین منطق قوی ماست و امروز دنیا از همین منطق کم آورده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، بیان کرد: ما نمی‌توانیم برای سلاح‌هایی که داریم خود را با دشمنان مقایسه کنیم اما در منطقه قدرت به سمت ما می‌آید، قدرت منطق ماست که آن‌ها را از جنگ سخت به نیمه سخت و نرم آورده است که به این طرف می‌روند که چادر و روسری خواهران ما کمی جابجا شود.

وی ادامه داد: خواهران با هر حجابی استقلال و آزادی را می‌خواهند و از حقوق خود و دیگران دفاع می‌کنند.

کشکولی عنوان کرد: اگر اصحاب رسانه ما این موقعیت خطیر را درک کنند بهتر می‌توانند از حقوق حقه مردم که با عقلانیت همراه است دفاع کنند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، افزود: خبرنگار نباید جای عقل و احساس را عوض کند، بلکه باید خبر را درست و دقیق بگیرد و منعکس کند.

وی خطاب به خبرنگاران عنوان کرد: امروز خط مقدم شما هستید و جنگ، جنگِ رسانه است و سپاه نیز در جهت جهاد تبیین وظیفه دارد به شما کمک کند، حضور توده مردم در پشتیبانی از نظام خطرناک‌تر از ‌بمب‌هاست.

کشکولی عنوان کرد: امروز رقیبی ‌غول پیکر به نام فضای مجازی دارید که منبع نمی‌خواهد و تمام اقشار را نیز در بر می‌گیرد که رسانه باید با آن مقابله کند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، افزود: ما در مرحله دولت سازی هستیم و بناست دولتی بسازیم که در شأن مردم و نظام است، دولت به معنای دیگر که سه قوا را در نظر داشته باشیم، امروز مردم همه کاره هستند.

وی ادامه داد: نقش رسانه و خبرنگاران و صاحبان قلم در دولت‌سازی مهم است، مشکل فرهنگی و رفتاری است و صاحبان رسانه حتماً باید کار کرده و نقش ایفا کنند

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir