فعال شدن اینترنت خبرنگاران برای همه اعضا سامانه جامع رسانه کشور

فعال شدن اینترنت خبرنگاران برای همه اعضا سامانه جامع رسانه کشور
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۲۲ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اینترنت خبرنگاری برای همه افرادی که عضو سامانه‌ جامع رسانه‌‌ای کشور هستند فعال می‌شود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، فرشاد مهدی پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم روز خبرنگار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینترنت خبرنگاران اظهار کرد: امسال فراخوانی دادیم که اهالی رسانه و خبرنگاران در سامانه جامع رسانه کشور ثبت نام کنند، با هماهنگی که با وزارت ارتباطات انجام شده قرار است همه افرادی که در سامانه جامع رسانه ثبت نام کرده‌اند ظرف چند روز آینده اینترنت هدیه آنها فعال شود.

وی افزود: افرادی هم که چهارشنبه گذشته ثبت نام کرده‌اند و همه اهالی رسانه که عضویت خود را در جامع رسانه تکمیل کنند مشمول اینترنت خبرنگاری خواهند شد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به موضوع کاغذ هم گفت: سال ۹۷ وزارت ارشاد به واسطه بحران ارزی که به وجود آمد وارد چرخه تخصیص یا کاغذ حمایتی برای رسانه‌ها شد، بنا شد که حمایت‌هایی در این زمینه‌ انجام دهد.

 مهدی‌پور بیان کرد: دو یا سه سال کاغذ میان کالاهای اساسی که مشمول پرداخت ارزش افزوده بودند قرار گرفت، سال ۹۹ این اتفاق نیفتد و سال ۱۴۰۰ مصوبه‌ی را که دولت قبل گذرانده بود به اجرا در نیامد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم با نظر رییس جمهور و فعالیت بخش‌های مختلف دوباره تلاش شد برای کاغذ مطبوعات و کاغذ نشر اقداماتی صورت بگیرد، عنوان کرد: اواخر سال گذشته مصوبات در سطوح مختلف اخذ شد و مسیرهای مختلفی طی شد، امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها بتوانیم بخشی از کاغذ حمایتی را زودی بین رسانه‌های مکتوب توزیع کنیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: بهار امسال فراخوانی به رسانه‌های مکتوب داده شد تا شمارگان و توزیع خود را بارگزاری کنند تا بر اساس آن میزان حمایت کاغذ مورد نیاز روشن شود.

مهدی پور در خصوص معیشت خبرنگاران هم توضیح داد: معیشت خبرنگاران باید توسط رسانه‌ای که در آن فعالیت دارند تامین شود.

وی در مورد وضعیت مسکن خبرنگاران هم گفت: وزارت راه اطلاعیه‌ی در این خصوص ارائه کرده و ما هم مذاکراتی را در خصوص روشن شدن جزییات این اطلاعیه انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir