کمیته امداد ١٧ هزار شغل در لرستان ایجاد می‌کند/ گلایه از سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

کمیته امداد ١٧ هزار شغل در لرستان ایجاد می‌کند/ گلایه از سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۱۶ چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در لرستان از هدف گذاری برای ایجاد ١٧ هزار شغل در این استان خبر داد و گفت: یکی موانع کار سخت‌گیری بانک‌های در پذیرش وثیقه و پرداخت تسهیلات است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، جلال شیخ پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ظرفیت ایجاد شغل توسط کمیته امداد امسال سه برابر افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد کرده‌ایم، این در حالی است که برنامه‌ریزی ما برای سال جاری حدود ۱۷ هزار شغل است.

وی افزود: در واقع ظرفیت اشتغال را به ۳ برابر افزایش داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال تنها مشکل متوجه بانک‌ها است، انتظار داریم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات چابکی به خرج دهند و نسبت به تضامین سخت گیری نکند‌.

 شیخ پور با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان معرفی به بانک‌ها داشته‌ایم، عنوان کرد: این مبلغ ۱۰ درصد از منابعی است که به موضوع اشتغال اختصاص داده شده است، در حالی که حداقل می‌بایست ۳۰ تا ۴۰ درصد از منابع جذب می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان و فرزند مددجویان است، اما هم‌سفره مددجو، افراد سرپرست خانوار که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند هم جزو مشمولین دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان در ادامه صحبت‌های خود به موضوع مسکن مددجویان نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۱۷۲ کلید واحد مسکونی را تحویل مددجویان دادیم، اما بنا داریم برای امسال ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلید را با مشارکت سپاه، بنیاد علوی و خیرین تحویل بدهیم.

شیخ پور بیان کرد: اولویت ما در حوزه مسکن مناطق محروم است، به عنوان نمونه امسال در منطقه بابابزرگ قرار است ۱۱۷ مسکن را تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: ۳۶۰ نخبه و استعداد برتر را از میان فرزندان مددجویان شناسایی کردیم و تاکنون به این افراد که صاحب ایده و اختراع هستند هم ۳۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با اشاره به اینکه حدود ۱۸/۸ درصد از جامعه استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، عنوان کرد: در واقع یکصد هزار خانوار با جمعیت ۲۲۰ هزار نفر تخت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان هستند.

شیخ ‌پور در پایان صحبت‌های خود گفت: توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار پرس غذا و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی از اقداماتی است که انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir