۱۰۰۰ واحد آموزشی در لرستان نیازمند تخریب و بازسازی است

۱۰۰۰ واحد آموزشی در لرستان نیازمند تخریب و بازسازی است
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۱۴ چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تاکید کرد: هزار واحد آموزشی در استان متأسفانه به هیچ وجه وضعیت مناسبی نداشته و باید تخریب و بازسازی شوند.

به گزارش خبرنگار موج خبر، یونس بهاروند ایران نیا امروز چهارشنبه در جلسه با نماینده بنیاد علوی لرستان اظهار داشت: در استان لرستان قریب به چهار هزار واحد آموزشی وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۰۰ واحد از استانداردهای لازم برخوردارند و هزار و ۵۰۰ واحد نیازمند مقاوم سازی هستند.

وی گفت: همچنین هزار واحد باقی مانده متأسفانه به هیچ وجه وضعیت مناسبی نداشته و باید تخریب و بازسازی شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان ادامه افزود: خوشبختانه شاهد حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز در مناطق مختلف استان به خصوص مناطق صعب العبور عشایری هستیم و بنیاد علوی به عنوان یکی از نهادهای خیر تا کنون اقدام به ساخت ۲۹ کلاس درس در سطح استان کرده است که کار ساخت ۱۷ کلاس آن به پایان رسیده و تحویل دانش آموزان عزیز شده است.

بهاروند تصریح کرد: ۱۲ کلاس درس باقی مانده هم در دست اجرا است و از پیشرفت مناسب و قابل قبولی برخوردار هستند.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه سازمان نوسازی مدارس کشور با بنیاد مستضعفان، اعلام کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ی منعقد شده بین سازمان نوسازی مدارس کشور با بنیاد مستضعفان، ۶۰۰ کلاس درس در سطح کشور احداث خواهد شد که سهم استان لرستان از این میزان ۴۰ کلاس درس خواهد بود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بیان داشت: ساخت مدارس یاد شده با مشارکت بنیاد علوی که از نهادهای زیر مجموعه بنیاد مستضعفان هست، صورت خواهد گرفت.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir