‍ پروژه آبرسانی مجتمع ورکوه اتیوند جنوبی هفته دولت بهره برداری می‌شود

‍ پروژه آبرسانی مجتمع ورکوه اتیوند جنوبی هفته دولت بهره برداری می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۰۷ چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

فرماندار دلفان با بیان اینکه مجتمع ورکوه اتیوند جنوبی برای ۶ کانون عشایری در دو فاز  توسط امور عشایر شهرستان دلفان طراحی و اجرا شده است، گفت: ‍ پروژه آبرسانی مجتمع ورکوه اتیوند جنوبی هفته دولت بهره برداری می شود.

اصغر قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار موج خبر در دلفان،  با بیان اینکه پروژه آبرسانی مجتمع ورکوه اتیوند جنوبی برای 6 کانون عشایری در دوفاز  توسط امور عشایر شهرستان دلفان طراحی و اجرا شده است، اظهار داشت: شبکه اصلی انتقال آب این طرح بطول 13 کیلومتر بوده و 4 آب انبار که تامین کننده آب شرب 70 خانوار عشایری روستاهای ( صیدعباس، آزادخانی، دارنامه، کرمی آباد، حیدرآباد و زیچ) از توابع بخش کاکاوند دهستان اتیوند جنوبی است. 

وی با اشاره له اینکه این طرح با اعتباری بالغ بر 4/5 چهار نیم میلیارد تومان از سرفصل اعتبارات استانی و ملی ایجاد شده است، افزود: فاز اول طرح برای 4 کانون تکمیل شده و 2 کانون دیگر با پیشرفت فیزیکی 80 درصد درحال اجرا است که انشاله در هفته دولت افتتاح و شاهد بهرمندی عشایر منطقه از نعمت آب  شرب خواهیم بود. 

فرماندار دلفان بیان کرد: در آینده نزدیک نیز در این منطقه راه شکافی برای حدود 700 خانوار عشایری و روستایی برای قشلاق و ییلاق انجام خواهد شد. 

قهرمانی عنوان کرد: راه شکافی این مسیر ضمن صرف جویی در مصرف سوخت، باعث جلوگیری از خطرات جانی و مالی، کاهش تصادفات و کاهش مسیر از 30 کیلومتر به 3 کیلومتر را بدنبال خواهد داشت. 

وی گفت: راه شکافی این مسیر با کسب مجوز از منابع طبیعی و با کمترین تخریب پوشش جنگلی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/641/ی

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir