26 میلیارد تومان کمک ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی در استان پرداخت شد/واگذاری 480 واحد مسکونی

26 میلیارد تومان کمک ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی در استان پرداخت شد/واگذاری 480 واحد مسکونی
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۰۳ چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: با توجه وضعیت مسکن برخی از مددجویان تحت پوشش 26 میلیارد تومان کمک ودیعه مسکن بلاعوض در استان پرداخت شد.

همایون عمودی زاده در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی جامعه و در راستای بهتر زیستن خدمات متنوعی را به عموم مردم به ویژه جامعه هدف خود ارائه می دهد، اظهار داشت: تعداد 170 مرکز مثبت زندگی ، ۱۵ مرکز درمان سرپایی و 15 مرکز کاهش آسیب اجتماعی یک مرکز میان راهی در استان وجود دارد که با راه‌اندازی این مراکز در سطح استان به دنبال ارایه خدمات بهتر در کمترین زمان و با کیفیت به مددجویان تحت پوشش خود هستیم.

مدیر کل بهزیستی لرستان به خدمات ارائه شده به بیماران اعصاب روان و اوتیسم اشاره کرد و گفت : امسال در این زمینه جهت خدمت به این افراد یک مرکز شبانه روزی موقت اوتیسم و یک مرکز نگهداری موقت بیماران اعصاب و روان در استان ایجاد شد.

 وی خاطر نشان کرد: در حوزه توانبخشی 21 مرکز توانبخشی شبانه روزی با ظرفیت نگه داری 2 هزار 950 نفر از معلولین ذهنی، جسمی حرکتی، ایزوله، اوتیسم، سالمندان، اعصاب و روان و همچنین تعداد 45 مرکز توانبخشی روزانه و 8  مرکز نگهداری شبانه روزی فرزندان تا 18 سال در سطح استان فعالیت می‌کنند.

عمودی زاده با بیان اینکه 107 مرکز خدمات توسعه خدمات بهزیستی در محلات و بخش‌های مختلف استان در حال فعالیت می‌باشند ، اظهار داشت: در حوزه اعتیاد و درمان 33 کمپ ترک اعتیاد بدون استفاده ازمتادون، 2  مرکز ماده 16 و تبصره 2 که یک مرکز به معتادین متجاهر و یک مرکز ترک اعتیاد بانوان معتادین متجاهر و 12 مرکز درمان سرپایی اعتیاد و 6 مرکز کاهش آسیبهای اجتماعی در سطح استان به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی لرستان به مددجویان فاقد مسکن و مستاجر در استان اشاره کرد و گفت: برای کمک به مددجویانی که با مشکل تامین ودیعه مسکن مواجه در استان مواجه بودند برای مساعدت به این افراد 26 میلیارد  تومان کمک ودیعه مسکن بلاعوض به تعداد یک هزار 299 نفر پرداخت شد که مشکل این مددجویان تحت پوشش رفع شد.

وی افزود: همچنین علاوه بر کمک بلاعوض مالی به مدد جویان تحت پوشش مبلغ 7 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه 50 میلیون تومانی نیز به مددجویان فاقد مسکن و مستاجر پرداخت شد.

عمودی زاده ساخت مسکن برای جامعه تحت پوشش خود را مهمترین اولویت سازمان عنوان کرد و گفت : با جذب اعتبارات در سال گذشته و امسال توانستیم 480 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش در استان تویل دهیم که 230 واحد مسکونی در سال 1400 و امسال نیز 250 واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی شد.

مدیر کل بهزیستی لرستان پرستاری اعضای سالم خانواده از افراد معلول در خانه را نیز مورد حمایت قرار دادیم، تصریح کرد: بحث خانواده محوری و حق پرستاری به پرستارانی که از معلولین ضایعه نخاعی خیلی شدید مراقبت می‌کنند را شامل می‌شود که با مساعدت سازمان بهزیستی کشور به 382 پرستار استان ماهیانه مباغ یک میلیون تومان پرداخت می شود.

وی به برنامه ریزی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغال مددجویان بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: از محل تبصره 16 قانون بودجه و بند الف تبصره 18 در سال گذشته 80 میلیارد تومان تخیصص داده شد که امسال توانستیم با تلاش ابن مبلغ را به 320 میلیارد تومان جهت ایجاد اشتغال برای جامعه هدف افزایش دهیم.

عمودی زاده با بیان اینکه این اعتبارات خرداد ماه سالجاری به لرستان ابلاغ شد، خاطر نشان کرد: به محض تخصیص این اعتبارات در این مدت کوتاه مبلغ 36 میلیارد تومان تسهیلات به 461 نفر برای ایجاد شغل به مددجویان بهزیستی در سطح لرستان با همکاری و همراهی بانک‌های عامل استان پرداخت شد.

مدیر کل بهزیستی لرستان تصریح کرد: با توجه به تشکیل پرونده های مددجویان بهزیستی برای دریافت این تسهیلات از بانک‌های عامل، چنانچه بانک‌ها همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند و شرایط را برای این افراد تسریع و تسهیل کنند امیدواریم کل اعتبارات تخصیص یافته به استان تا پایان سالجاری برای ایجاد فرصتهای شغلی پرداخت شود .

عمودی زاده با بیان اینکه تاکنون هیچ فرد متقاضی جهت تحت پوشش این نهاد  در استان نداریم، گفت: 5 هزار 100 نفر از مددجویان در نوبت دریافت مصوبه سازمان بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن و استفاده از حمایت های بهزیستی بودند که تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار گرفتند که این افراد دو سه سالی در نوبت دریافت حق مستمری بوده اندکه خداروشکر ، مشکل این افراد رفع شد.

وی به برنامه حمایت از برنامه جوان سازی جمعیت در استان اشاره کرد و افزود: در این راستا سازمان بهزیستی با توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور و با توجه به مسائل اقتصادی که در جامعه وجود دارد حمایت‌های لازم از خانواده‌ها برای فرزندآوری و به ویژه برای خانواده‌هایی که فرزند چندقلو دارند انجام خواهد شد که به خانواده هایی که دارای فرزند دوقلو در دهک های یک تا 7 و یا فرزند 3 قلو بدون درنظر گرفتن نوع دهک را تحت پوشش قرار می داده بصورت ماهیانه مستمری و نیز تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.

عمودی زاده یاد آور شد : تمامی افرادی که در راستای اهداف و وظایف سازمان بهزیستی به دلیل آسیب جسمی، ذهنی، روانشناختی و اجتماعی بنا به تشخیص سازمان واجد شرایط و نیازمند استفاده از خدمات باشند ، می توانند با مراجعه به سازمان و تشکیل پرونده مددکاری از خدمات سازمان بهره مند شوند. 

مدیر کل بهزیستی لرستان در پایان اظهار کرد: خدمات سازمان بهزیستی طیف گسترده‌ای از پرداخت مستمری تا تسهیلات توانمند سازی، ساخت خانه برای معلولان، ارائه بسته‌های حمایتی، تجهیزات برای مددجویان حوزه توانبخشی و موارد دیگر را شامل می شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir