ماجرای سرقت از بقعه امام‌زاده زین‌العابدین در دورود/سارقان بدنبال پیدا کردن گنج بوده‌اند

ماجرای سرقت از بقعه امام‌زاده زین‌العابدین در دورود/سارقان بدنبال پیدا کردن گنج بوده‌اند
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۰۱ چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: سرنخ‌هایی از سارقان بقعه امام‌زاده زین العابدین روستای گوشه دورود پیدا شده است. سارقان به خیال پیدا کردن گنج اقدام به حفاری کرده‌اند اما چیزی نیافته‌اند.

حجت السلام والمسلمین سید محمد طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خصوص انتشار ویدئویی مبنی بر سرقت از امام زاده‌ی در لرستان اظهار کرد: متاسفانه افرادی به دنبال پیدا کردن گنج اقدام به حفاری در بقعه امام‌زاده زین العابدین در روستای گوشه کرده‌اند.

وی گفت: بقعه امام‌زاده زین‌العابدین جزو شهرستان دورود است که به صورت مردمی اداره می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه روز گذشته از امام‌زاده بازدید کردیم، عنوان کرد: متاسفانه افرادی به دنبال پیدا کردن گنج وارد امام زاده می‌شوند و اقدام به حفاری می‌کنند.

 طباطبایی بیان کرد: با توجه به اینکه اطراف امام زاده خالی از سکنه بوده از طرفی خادمی هم ندارد، سارقان گاهی دست به سرقت از امام زاده می‌زنند.

وی با بیان اینکه امام زاده گوشه در بالای سد مروک قرار دارد، افزود: همین امر سبب شده چند خانه‌ای که در  اطراف امامزاده زین العابدین روستای گوشه مستقر بودند مجبور به تخلیه شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه بقعه این امام‌زاده زیر نظر میراث فرهنگی است، عنوان کرد: طبق بررسی‌های کارشناسان میراث فرهنگی سارقان به چیزی دست پیدا نکردند و تنها ضریح چوبی را شکستند.

طباطبایی خاطرنشان کرد:  قبر هم طبق نظر کارشناسان پایین بوده و سارقان آسیبی به آن نرساندند.

وی بیان کرد: سرنخ‌هایی پیدا شده و امیدواریم سارقان هر چه زودتر پیدا بشوند، کمااینکه در گذشته هم افرادی در این زمینه دستگیر شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه به دنبال نصب سیستم دزدگیر و دوربین در امام‌زاده هستیم، گفت: با توجه به اینکه بقعه امام‌زاده زیر نظر میراث است بنابراین هر اقدامی باید با هماهنگی اداره میراث فرهنگی باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir