افزایش ۵ هزار مگاواتی تولید نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف؛ عوامل قطع نشدن برق در تابستان

افزایش ۵ هزار مگاواتی تولید نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف؛ عوامل قطع نشدن برق در تابستان
شناسه خبـر : ۱۱۶۰۹۳ سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: اعمال مدیریت مصرف صرفه‌جویی روزانه حدود ۱۰ هزار مگاوات را در کشور به دنبال داشت، از طرفی شاهد اضافه شدن ۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور بودیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مهران امیری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه تابستان امسال شاهد خاموشی ناشی از کمبود برق در استان نبودیم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی خوبی از سوی وزارت نیرو و همچنین شرکت‌های توزیع برق در استان‌ها انجام شد تا شاهد قطعی برق نباشیم.

وی افزود: سال گذشته موضوع کنترل تراز تولید و مصرف کار مدنظر بود، اما امسال مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت توزیع لرستان با بیان اینکه برای برق‌های منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع سهمیه در نظر گرفته شد، عنوان کرد: شرکت توزیع برق لرستان نیز ۶۷ مگاوات از ساعت ۱۱ تا ۶ عصر باید مدیریت مصرف می‌کرد.

امیری بیان کرد: در بخش صنعت نیز همکاری خوبی از سوی وزارت صمت صورت گرفت به طوری که یک روز در هفته را شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ مصرف برق نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: خاموشی صنایع از سوی شرکت برق نبود، بلکه خود صنایع اقدام به کاهش مصرف برق کردند.

وی گفت: برای صنایع بزرگ نیز برنامه مصرف برق ارائه شد، همچنین اعلام شد که صنایع از ساعت ۱۱ شب تا هشت صبح مجاز هستند که با هر میزان مصرف برق، فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خللی در تولید صنایع ایجاد نشد.

امیری تاکید کرد: اعمال مدیریت مصرف صرفه‌جویی روزانه حدود ۱۰ هزار مگاوات را در کشور به دنبال داشت، از طرفی شاهد اضافه شدن ۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور بودیم.

 وی در پایان صحبت‌های خود گفت: امسال در پایان اردیبهشت ماه، نیروگاه‌های حرارتی استان به صورت ۱۰۰ درصدی تعمیر شدند، همچنین آب پشت سدها از طریق نیروگاه‌های آبی ذخیره سازی شد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir