ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از فردا

ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از فردا
شناسه خبـر : ۱۱۵۸۶۱ جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی به آسمان این استان از فردا (شنبه) خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار موج خبر با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از فردا شنبه اظهار داشت: در قالب این سامانه بارشی، ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، احتمال تگرگ، احتمال صاعقه، خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی اغلب نقاط استان به خصوص نیمه شرقی لرستان را در بر می‌گیرد عنوان کرد: در این راستا اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا و… پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بر ضرورت اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، احتیاط لازم هنگام تردد جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و کنترل مسیرهای عبور آب و عدم اتراق در بستر و کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، استحکام بخشی سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

مرادپور افزود: شرایط ناپایدار در این بازه زمانی غالباً در ساعات بعدازظهر و شب رخ خواهند داد و با توجه به ماهیت رگبارهای کوتاه مدت در این فصل از سال، احتمال تشدید این شرایط وجود دارد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir