5 سال حق بیمه تشویقی به عشایر و روستاییان در لرستان

5 سال حق بیمه تشویقی به عشایر و روستاییان در لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۵۸۵۷ جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایری لرستان از 5 سال حق بیمه تشویقی به روستاییان و عشایر استان خبر داد .

به گزارشموج خبر لرستان ،محمدرضا عسکریان در مصاحبه با موج خبر در خرم آباد با اشاره به اینکه این صندوق حامی کشاورزان روستایی و عشایر است گفت : کشاورزان که در سنین جوانی کار و فعالیت می کنند می بایست با سرمایه گذاری و پرداخت حق بیمه در سن کهنسالی و بازنشستگی از مزایای آن استفاده نمایند .

50 ساله ها اقدام کنند

عسکریان به نحوه پرداخت حق بیمه پرداخت و افزود : در این طرح کشاورزان جامعه هدف که دقیقا ۵۰ سال سن دارند می توانند با مر اجعه به کارگزاری های صندوق درخواست پرداخت حق بیمه و استفاده از مزایای آن را ارایه نمایند .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایری لرستان ادامه داد: افراد ۵۰ ساله با پرداخت ۱۵ سال سابقه حق بیمه و داشتن ۶۵ سال می توانند در این صندوق بازنشسته شوند و از مزایایی آن بازنشستگی بهره مند شوند .

وی همچنین گفت : در این صندوق بیمه اشخاص اختیاری است و کشاورزان و روستاییان بر اساس شغل تعریف شده بیمه می‌شوند .

پرداخت ماهانه 133000 هزار تومان حق بیمه

محمدرضا عسکریان با اشاره به نرخ حق بیمه عنوان کرد: جامعه هدف در این طرح با پرداخت ماهانه ۱۳۳ هزار توان و جمعا در یکسال با پرداخت یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان می توانند خود را بیمه نمایند و علاوه بر و پرداختی هر فرد صندوق اجتماعی نیز مبلغ ۲۶۶۰۰۰ تومان برای آنها حق بیمه لحاظ می کند و ۵ سال جداگانه نیز حق بیمه بصورت تشویقی در سوابق آنها منظور می کند و این شرایط برای این قشر استثنایی بوده و پیشنهاد می شود افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند در این صندوق خود را بیمه نمایند .

وی گفت : همچنین شرایط تقسیط حق بیمه نیر پیش بینی شده و مبالغ بیمه هر فرد می تواند در ۴ فصل ۳ ماهه پرداخت شود .

محمد عسکریان گفت : میزان حقوق پرداختی به روستاییان را از ۶۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام نمود و بیان داشت : حقوق های پرداختی صندوق طبق اعلام فوق است که بستگی به پرداخت حق بیمه توسط روستایی یا عشایر دارد .

تعداد جامعه هدف روستایی عشایر و کشاورزان ۵۴۴ هزار نفر

وی تعداد جامعه هدف روستایی عشایر و کشاورزان را ۵۴۴ هزار نفر عنوان نمود و تصریح کرد : طبق اعلام بیمه سلامت استان این تعداد جمعیت بعنوان جامعه هدف شناسایی شده که ۲۰ درصد آنها تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایری لرستان تعداد افراد بیمه شده نزد صندوق بیمه اجتماعی استان را ۹۱ هزار نفر اعلام نمود و افزود: در مدت دو ماه بالغ بر ۲۵۰ دیدار استانی و کشوری در این حوزه را برگزار نمودیم که خوشبختانه تابحال منجر به عقد تفاهم نامه با اداره کل ورزش و جوانان ، شورای هیات مذهبی کشور مسئولان جهاد کشاورزی استان شده که با این اقدام تعداد افراد بیمه شده قطعا در آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت .

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir