اجاره خانه کمر مستاجران را شکسته است/اجرای درست قانون اجاره در اولویت‌ برنامه‌های مسوولان قرار گیرد

اجاره خانه کمر مستاجران را شکسته است/اجرای درست قانون اجاره در اولویت‌ برنامه‌های مسوولان قرار گیرد
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۵۶ جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: اجرای درست قانون اجاره مسکن در اولویت‌ برنامه‌های مسوولان قرار بگیرد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین بهروز شمسی فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌‌آباد با تاکید بر برداشتن توشه و اینکه بهترین توشه برای سفر تقوی است، اظهار کرد: 

یکم ذی‌الحجه سالروز ازدواج امیر المومنین و حضرت فاطمه(س) است، باید از این خانواده درس گرفت و مکتب اهل بیت را یاد بگیریم و عمل کنیم.

وی افزود : ما باید به سنت و اخلاق آنها عمل کنیم همچنین سبک زندگی دینی داشته باشیم.

 امام جمعه موقت خرم‌‌آباد در ادامه با تاکید بر دقت مسوولان در بحث اجاره مسکن ، خاطرنشان کرد: قانونی بین سران قانون تصویب شد که بر اساس آن اجاره مسکن درصد مشخصی داشته باشد، در تهران ۲۵ درصد و سایر شهرها ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و اینکه صاحب خانه بدون دلیل مستاجر را بیرون نکند.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد گفت: اما آیا به این قانون عمل می‌شود؟ با توجه به اینکه در ایام نقل و انتقالات و تمدید اجاره‌‌نامه‌‌ها هستیم مسوولان دقت و کنترل بیشتری داشته باشند.

شمسی فر بیان کرد: اجاره‌ها کمر خانواده را شکسته، اجاره بها بیست درصد که هیچ صد درصد هم بالاتر رفته است.

وی تاکید کرد: مسوولان راهکاری برای اجرای قانون اجاره بها پیدا کنند و اجرای آن را به سال دیگر موکول نکنند.

امام جمعه موقت خرم‌‌آباد به استفتاء از رهبری در خصوص اجاره بها هم اشاره کرد و گفت: طبق استفتاء از مقام معظم رهبری در صورتی که صاحب خانه اجاره بها را بیش از نرخ تعیین شده اعلام کرد ، اگر مصالحه بین صاحب خانه و مستاجر صورت نگرفت، مستاجر هم بیرون نرفت نماز و روزه وی اشکال ندارد، زیرا صاحب خانه اجاره بها را نامتعارف افزایش داده است.

شمسی فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سالروز شهادت شهید صدوقی هم اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام همواره از ابتدای انقلاب تاکنون از ترور شخصیت‌ها برای براندازی نظام تلاش کردند، اما هیچگاه موفق نشده‌اند.

وی به سالروز سقوط هواپیمای مسافربری کشورمان توسط ناو جنگی آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: این اقدام یک نمونه از صدها حقوق بشر آمریکایی است‌.

امام جمعه موقت خرم‌‌آباد با اشاره به برخی از حقوق بشر آمریکایی مانند بمباران شیمیایی هیروشیما، قتل عام ویتنام، اشغال افغانستان و عراق، زندان ابو غریب، خاطر نشان کرد: بعضی‌ها فراموش می‌کنند آمریکا چه بلایی سر ایران آورده از حادثه طبس گرفته تا تحریک صدام برای جنگ علیه ایران، دخالت نظامی در خلیج فارس، ترور دانشمندان هسته‌ی و ترور سردار سلیمانی و تحریم ظالمانه، اینها همه حقوق بشر آمریکایی است.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به ایام حج عنوان کرد: قربانی واقعی اطاعت خداست و اینکه فرمان خدا را بر نفس و خواست خود ترجیح دهیم.

انتهای پیام /

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir