موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب سدهای برقابی لیروک و زالکی در الیگودرز

موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب سدهای برقابی لیروک و زالکی در الیگودرز
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۴۶ پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب سدهای برقابی لیروک و زالکی در این شهرستان پس از پیگیری‌های فراوان خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب سدهای برقابی لیروک و زالکی در این شهرستان پس از پیگیری‌های فراوان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توانسته‌ایم موافقت وزارت نیرو را برای تخصیص گذر آبی طرح های برقابی دو سد لیروک و زالکی در شهرستان الیگودرز را بگیریم.

رئیس کمیته برنامه ریزی آمار و آمایش سرزمین کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری های صورت گرفته این دو طرح در قانون بودجه سنواتی سال های گذشته درج شده اند و مطالعات آنها توسط شرکت آب و نیرو کشور در حال انجام است.

خدابخشی همچنین بیان کرد: با دستور وزیر نیرو یک هزار و ۷۵۹ میلیون مترمکعب تخصیص گذرآبی برای سد لیروک و ۲ هزار و ۲۱۴ میلیون مترمکعب تخصیص گذرآبی برای سد زالکی موافقت شده است.

وی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد هر چه سریعتر مجوز مطالعات ماده ۲۳ اعم از فنی و اقتصادی، تاییدیه زیست محیطی و پدافند غیرعامل دو سد مذکور را با همکاری دستگاه های متولی امر انجام دهیم که در حال حاضر سد لیروک منتظر تایید زیست محیطی می باشد.

رئیس فراکسیون توسعه متوازن کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 15 هزار مگاوات تولید برق نیاز است که بتوان این ناترازی در زمان پیک مصرف برق را جبران کرد.

وی یادآور شد: دو طرح سد لیروک و زالکی در حوزه جغرافیایی لرستان قرار دارند که در ادامه مسیر آنها به سد بختیاری ختم خواهد شد و ما باید تلاش کنیم که این طرح ها را اجرا و مطالعات لازم را تکمیل تا بتوانیم مجوز ساخت آنها را دریافت کنیم.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir